E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird : Sletning af spam
Fra : Mikkel U.

Dato : 17-01-05 20:27

Hej,
Jeg har brugt Thunderbird siden første release, men synes
egentlig ikke jeg er tilfreds med den spam funktion.
Eller, jeg modtager stadig ~ 50 spam mails hver dag.

Hvad gør i andre, der også bruger Thunderbird ?

Findes der smarte extentions der gør livet nemmere, mht spam ?

/mikkel
--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Lampen

Dato : 17-01-05 20:52

Mikkel U. wrote:
> [...]
>
> Hvad gør i andre, der også bruger Thunderbird ?
>
> Findes der smarte extentions der gør livet nemmere, mht spam ?

Tja, jeg synes heller ikke at det der adaptive filter virker særligt godt :(

Fra : HC

Dato : 18-01-05 00:40

On Mon, 17 Jan 2005 20:51:45 +0100, Lampen wrote:

> Tja, jeg synes heller ikke at det der adaptive filter virker særligt godt :(

Filteret har 3 muligheder for en mail:
Junk = det ryger automatisk i junk folderen
Unknown = det forbliver i din inbox
Not junk = bliver i din inbox

Så dine _ikke_ spam mails, kan godt være unknown, dvs filteret aner ikke om
det er spam eller ej.
Prøv at markere alle dine _ikke_ spam, højreklik på dem og vælg mark - mark
as NOT spam, så filteret lære hvad der er gode mails.
Gør det samme med de spam mails, der ikke bliver sorteret fra automatisk,
men marker dem som mark AS junk.
Bliv ved med at gøre det over den næste uges tid, så tror jeg du vil se
noget der ligner +99 % af dit spam bliver sorteret automatisk ned i junk
folderen.

Fra : Mikkel U.

Dato : 18-01-05 18:29

HC wrote:

> [...]
> Bliv ved med at gøre det over den næste uges tid, så tror jeg du vil se
> noget der ligner +99 % af dit spam bliver sorteret automatisk ned i junk

Tak for forslaget. Det vil jeg kigge på.

/mikkel

Fra : "Carsten Riis

Dato : 17-01-05 23:24

Mikkel U. skrev den 17-01-2005 20:26:
> [...]
>
> Hvad gør i andre, der også bruger Thunderbird ?
>
> Findes der smarte extentions der gør livet nemmere, mht spam ?

Tja, der er i hvert fald en extension som giver adgang til at sætte en
knap til sletning af junkmail markerede mails.
Jeg savner dog stadig en tastaturgenvej.

Jeg bruger ellers den adaptive funktion. Og det ser ud til at virke hos
mig (man skal dog lige ind i JunkMailControl og aktivere
adaptive-funktionen.
Bliver funktionen "for dygtig", så kan man jo nulstille og starte forfra.

Men hvordan er du ikke tilfreds?
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : HC

Dato : 18-01-05 00:25

On Mon, 17 Jan 2005 20:26:39 +0100, Mikkel U. wrote:

> Hej,
> Jeg har brugt Thunderbird siden første release, men synes
> egentlig ikke jeg er tilfreds med den spam funktion.
> Eller, jeg modtager stadig ~ 50 spam mails hver dag.

Du holder ikke op med, at modtage spam selvom du bruger spamfilteret.
Det bliver bare sorteret automatisk ned i junk folderen.

Fra : Mikkel U.

Dato : 18-01-05 18:30

HC wrote:

> Du holder ikke op med, at modtage spam selvom du bruger spamfilteret.
> Det bliver bare sorteret automatisk ned i junk folderen.

Jeg fik formuleret mig forkert ; problemet er netop at al spammen (!)
ikke ryger i trash/junk mappen. Jeg prøver HC's forslag.

/mikkel

Fra : Mikkel U.

Dato : 19-01-05 17:48

Mikkel U. wrote:

> Jeg fik formuleret mig forkert ; problemet er netop at al spammen (!)
> ikke ryger i trash/junk mappen. Jeg prøver HC's forslag.
>
> /mikkel

Efter en grundigere gennemgang af Tools -> Junk Mail Controls, er
mit problem nu løst. Her til aften ryger alle spam mails (57 stk)
direkte over i spam mappen ;)

/mikkel