6600GT vs. Radeon 9700 Pro
Fra : M. Jensen

Dato : 09-02-05 22:07

Hej

Jeg har i øjeblikket et Radeon 9700 Pro i min maskine, det er med passiv
køler og jeg er egentlig meget tilfreds med det.

Nu er det efterhånden ved at være 2 år gammelt og jeg går så småt og
overvejer at købet noget nyt.

Mit system er en P4 2.4ghz med 1gb PC2700 RAM og en SATA disk.

Ville jeg vinde noget på at udskifte mit Radeon 9700 Pro med et 6600GT ?

Jeg vil helst ikke skifte til PCI-E endnu, da det vil kræve et helt nyt
system (bundkort,ram,cpu).

Kan man passiv køle sit 6600GT med en Zalman, eller skal man have en
jumbojet siddende på det ?

Fra : Per Korshøj

Dato : 09-02-05 22:22

M. Jensen wrote:
> [...]
> system (bundkort,ram,cpu).
>
> Kan man passiv køle sit 6600GT med en Zalman, eller skal man have en

se dette link vedr. 6600GT agp og Zalman
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Fra : iddqd

Dato : 10-02-05 01:42

M. Jensen wrote:
> Mit system er en P4 2.4ghz med 1gb PC2700 RAM og en SATA disk.
>
> Ville jeg vinde noget på at udskifte mit Radeon 9700 Pro med et 6600GT ?

Jeg har næsten den samme situation som dig og har haft de samme
overvejelser, men har besluttet at vente lidt endnu da jeg synes man får
for lidt for pengene.

Mine specs:

P4 2.533, 1 GB Dual DDR ram... ATI Radeon 9700 Pro med passiv køling.

Jeg gider simpelthen ikke købe endnu et AGP kort og investeringen i
PCI-E er for stor i forhold til gevinsten (endnu da). Min plan er at
tage et ordentligt hop når den næste generation kommer fra ATI og så
står den på 64 CPU bit m.m. for så er WinXP 64 også klar.

Mvh

Bruno

Fra : Kong Kent

Dato : 10-02-05 21:19

> Mit system er en P4 2.4ghz med 1gb PC2700 RAM og en SATA disk.
>
> Ville jeg vinde noget på at udskifte mit Radeon 9700 Pro med et 6600GT ?

Ja, det ville du. Du ville få et grafikkort der klart sparker mere mås
end dit nuværende. Kør eventuelt en 3DMark03 test, og se hvad du scorer.

Jeg har ligesom dig en P4 processor, dog 3,2Ghz og 1GB PC3200 Ram. Ikke
så voldsomt meget mere end dig, og jeg scorer 7828 point i ovennævnte
test med et 6600GT kort. Min kammerat har akkurat samme opsætning som
jeg, dog med et Radeon 9800 Pro kort og han scorer ca. 5500

Så hvis du vil spille de nyeste spil i høj kvalitet, så skynd dig at
opgradér. Et Club-3D Ge-Force 6600GT kort inkl. aktiv blæser koster
omkring 1500,- og så er det leveret til døren, lige til at montere i
løbet af 2 minutter. Har et sådant, og det tordner derudaf... herligt kort.

mvh

Kent.

Fra : R.Balle

Dato : 11-02-05 11:12

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det ville du. Du ville få et grafikkort der klart sparker mere mås
end dit nuværende. Kør eventuelt en 3DMark03 test, og se hvad du scorer.

Find en 6600GT benchmark test af de spil, _du_ nu spiller og samlign disse
med dine 9700 pro spil benchmarks (google). 3Dmark03 resultater er ik meget
værd, hvis man ønsker spille opløsninger større 1024x768 med noget AA og AF
også.

"Så hvis du vil spille de nyeste spil i høj kvalitet, så skynd dig at
opgradér."

Jeg vil ik opgradere et fungerende 9700pro til et _evt._ fungerende 6600GT,
kostede det mig mere end 200-300 kr..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-05 14:28

R.Balle wrote:

> "Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det ville du. Du ville få et grafikkort der klart sparker mere mås

Der er en der quotefucker (dig), for Kong Kent har _aldrig_ stillet det
spørgsmål...!

Svar dog M. Jensen.

Der er sat FUT til dk.admin.netikette