Hvilken kvalitet?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-02-05 18:29

Hej,

Har været nød til at købe et nyt grafikkort. Club 3D ATI 9550SE 128MB DDR
Ram - er det ok kvalitet i prisområdet ca. 500,00? Vil der være andre
alternativer, der udskiller sig i dette prislag....alstå til den positive
side? Jeg kender mest Asus - men er principielt ligeglad - bare kvaliteten
er ok.

Har I et par komentarer - tak.

Torben Brøndum

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 19:26

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> andre alternativer, der udskiller sig i dette prislag....alstå til
> den positive side? Jeg kender mest Asus - men er principielt ligeglad

Du kan også få et ATI 9550SE med Asus mærkat på:

Du skal huske på, at SE = Slow Edition. Nu ved jeg ikke hvad du skal med
kortet, men det er ligefør jeg tror, at du vil være bedre stillet med et
oldnordisk GF4 Ti4200

--
Mvh/Martin K (Der selv har et oldnordisk Asus GF4 Ti4200)
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Brian Lund

Dato : 09-02-05 21:52

> [...]
> side? Jeg kender mest Asus - men er principielt ligeglad - bare kvaliteten

Kvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, men hastigheden er vist noget i
retning af et Radeon 9200 (SE)... Altså omtrent et Geforce 3 eller noget i
den dur...

Du kan få et nyt Geforce 4 TI-4200 for ~500 kr - Hvis det altså er 3D
ydelsen du tænker på...

Brian

Fra : Torben Brøndum

Dato : 10-02-05 00:09

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk>

> [...]
> den dur...
>
> Du kan få et nyt Geforce 4 TI-4200 for ~500 kr - Hvis det altså er 3D

.......jamen hvad tænker jeg på: jo - mine børn har fået et HUGO spil, som
krævet min Geforce2
32 Mb Ram. I en af mine makiner har jeg et Geforce MX420 64 Mbram. Og på den
maskine
kan jeg ikke se teksten på felterne i spillet.........skal nu lige snakke
færdig med supporten.

På en af mine andre maskiner har jeg et ældre TNT kort i og det skal skiftes
med et nyt kort.

Sælger sagde til mig at det nye kort her var fint ud fra en pris på ca.
500,00. han ville dog også sige,
at et kort til 1100-1200 var meget bedre til både spil og videoredigering.
Burde er kort til ca. 500,00
ikke kunne give mig en god kvalitet - hvor jeg alstå ikke lige vil ounge
1100,00 ud.

Eller er det tosset med det kort...........kan I anbefale et andet i stedet
til nogenlunde samme pris?

Torben Brøndum

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-05 01:06

> [...]
> maskine
> kan jeg ikke se teksten på felterne i spillet.........skal nu lige snakke

Det er nok bare et driverproblem! - Hvis du bruger den nyeste driver, så
prøv at hent en ældre version... De ældre geforce kort laver ofte fejl i
grafikken hvis du bruger den nyeste version...
http://download.nvidia.com/Windows/Quadro_Certified/42.82/42.82_win2kxp.exe
(Hvis du har Windows XP eller 2000)

> [...]
> 1100,00 ud.
>
> Eller er det tosset med det kort...........kan I anbefale et andet i

Som sagt, Geforce 4 TI-4200... Det er meget bedre end det 9550 SE kort!

Lager/levering ser dog ud til at være ret længe, så du må måske nøjes med et
langsommere kort:

De tre sidste her er listet i ca. hastigheds-rækkefølge, det øverste er
hurtigst!
(Alle hurtigere end et 9550 SE)

Brian

Fra : Torben Brøndum

Dato : 10-02-05 02:07

> [...]

et
> langsommere kort:
>
> De tre sidste her er listet i ca. hastigheds-rækkefølge, det øverste er

Tak for dine svar: Du taler hastighed - havd er det for et teknosk data, du
her tænker på?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-05 10:51

> [...]
> videoredigering.

> et

> Tak for dine svar: Du taler hastighed - havd er det for et teknosk data,

Jeg tænker ikke på nogen tekniske data, men på praktiske erfaringer :)

F.eks. kører mit Radeon 9500 Pro faktisk lidt hurtigere end et 9600 Pro
selvom clock-frekvensen på dét er noget højere... (Og nej 9550 er ikke en
storebror til 9500, tværtimod)

Anyway, med google og tomshardware.com kan du sikkert finde en masse
benchmarks!

Brian