Køler til Club 3D Geforce 6600 GT?
Fra : Mikael

Dato : 07-02-05 17:12

Nu har jeg endelig besluttet at investere i det hersens grafikkort, som
generelt roses her i gruppen, men jeg er sq ingen haj udi det her.

Jeg har forstået det sådan, at det anbefales at købe noget passiv kølegrej
til kortet for at mindske støjen. Det vil jeg selvfølgelig så gøre, men har
altså lidt svært ved at fatte præcis hvad. Det jeg har tusket mig frem til
ved at kigge lidt her i gruppen er følgende:

Zalman ZM 80D-HP http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=93863

Jeg vil helst være fri for selv at skulle finde boremaskine og loddekolbe
frem, så er der nogen der har erfaring med den sammensætning. Ellers må I
gerne sige præsis hvilken heat pipe der passer til kortet. Er lidt på bar
bund...

Fra : Fam.Merrild

Dato : 07-02-05 18:17

hej
mener ikke du kan bruge denne køler
men zalman 700 ikke passiv
men siger ikke meget
er monteret på mit gt6600

Fra : Mikael

Dato : 07-02-05 18:35

Ok. Jeg ved faktisk ikke, hvad forskellen er på aktiv og passiv køling, men
det lød lidt harsk at sige passiv køling.

Hvad skal jeg bruge. Aktiv/passiv? Hvis du mener Zalman 700 passer til
kortet, så er den sag vel afgjort?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-05 19:13

Mikael wrote:

> [...]

Kunne I ikke prøve at læse på nedenstående link:

Fra : KT

Dato : 08-02-05 00:16

"Mikael" <boeniz@hotmail.com> wrote in message
> Ok. Jeg ved faktisk ikke, hvad forskellen er på aktiv og passiv køling,
> men det lød lidt harsk at sige passiv køling.

Aktiv:
Med blæser.

Passiv:
Uden blæser (og derfor ingen larm, men måske et grafikkort der har det for
varmt)

Mvh Kkim

Fra : Mikael

Dato : 08-02-05 17:19

> [...]
>
> Passiv:
> Uden blæser (og derfor ingen larm, men måske et grafikkort der har det for

Betyder det så, at jeg har aktiv køling, hvis jeg monterer en Zalman køler?
(Ikke at det betyder noget for mig, om det hedder det ene eller det andet -
nu er jeg bare nysgerrig).

Så vidt jeg har forstået monterer man den slags for at dæmpe støjen, idet
den larmer mindre end den køler, der sidder på kortet, men det har jeg måske
misforstået?

Det kunne være super, hvis nogen kunne sige mig præcis, hvilken Zalman-køler
der passer på mit nye kort.

Men Tak for responsen, so far...

Fra : KT

Dato : 08-02-05 20:25

>Betyder det så, at jeg har aktiv køling, hvis jeg monterer en Zalman køler?
>(Ikke at det betyder noget for mig, om det hedder det ene eller det andet -
>nu er jeg bare nysgerrig).

Ja, hvis der er en blæser på den Zalman du køber

> Så vidt jeg har forstået monterer man den slags for at dæmpe støjen, idet
> den larmer mindre end den køler, der sidder på kortet, men det har jeg
> måske misforstået?

Ja, desuden kan det også være at den køler dit grafikkort bedre end den
originale køler.

> Det kunne være super, hvis nogen kunne sige mig præcis, hvilken
> Zalman-køler der passer på mit nye kort.

Jeg mener du kan se på deres hjemmeside om en given køler passer til dit
specifikke grafikkort.
Men andre kan sikkert vejlede dig om korrekt valg af køler.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 08-02-05 20:56

"Mikael" <boeniz@hotmail.com> wrote in message

> Zalman ZM 80D-HP http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=93863

Jeg tvivler på at den køler passer til dit GF6600GT for som der står på
deres webside; "This product is not installable on an nVidia GeForce 6800
GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU."

Spørgsmålet er så om det også gælder 6600-udgaven.

Mvh
Henrik

Fra : Mikael

Dato : 08-02-05 22:23

> Spørgsmålet er så om det også gælder 6600-udgaven.
>
> Mvh
> Henrik

Det ser ud til det er den her der kan bruges:

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

Så vidt jeg kan se passer den til 6600 modellen. Men passer den så til 6600
GT udgaven?

Fra : Henrik Sahl

Dato : 08-02-05 23:40

> Det ser ud til det er den her der kan bruges:
>
> http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013
>
> Så vidt jeg kan se passer den til 6600 modellen. Men passer den så til
> 6600 GT udgaven?

Mjaa, men jeg ville hellere have en passiv køler, selvom den der
sandsynligtvis larmer mindre end den orginale køler, så er der ikke noget
der slår en køler uden blæser

Mvh
Henrik

Fra : Anders F

Dato : 09-02-05 12:22

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> wrote in message

> [...]
> GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU."
>
> Spørgsmålet er så om det også gælder 6600-udgaven.

Jeg har set en tag fra en gut der hævder at han kører med den nævnte Zalman
på det nævnte kort. Kortet har 4 huller omkring GPU'en ud over de to
standardkøleren er monteret i.

Mvh.
Anders (der også kigger efter mere støjsvag køling til sit kort - men egl.
nok vikke foretrække en Arctic løsning der smed den varme luft ud af
kabinettet...)

Fra : Henrik Sahl

Dato : 09-02-05 18:06

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message
> [...]
> Zalman
> på det nævnte kort. Kortet har 4 huller omkring GPU'en ud over de to

Det lyder godt, mit Sparkle kommer snart ind af døren, så må jeg se hvor
meget det larmer og om der skal sættes passiv køling på.

Mvh
Henrik