grafik kort problem
Fra : Jørgen Rabjerg

Dato : 06-02-05 18:06

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, ellers beklager.
Jeg har lige købt en brugt pc'er. Den fungerer sådan set godt nok. Den har
"bare" det problem at den ikke vil køre en del af de spil jeg har. Jeg er
ved at have fundet ud af at det er spil med 3D den ikke vil køre. Er det
grafik kortet det er galt med, eller skal jeg ud og købe et bedre
grafikkort?
På min skærmkort står der:
Intel(r) 82810E graphics controller

På forhånd tak
Jørgen Rabjerg

Fra : iddqd

Dato : 07-02-05 02:14

Jørgen Rabjerg wrote:

> [...]
> ved at have fundet ud af at det er spil med 3D den ikke vil køre. Er det
> grafik kortet det er galt med, eller skal jeg ud og købe et bedre

Uden info om operativsystem m.m. er det svært at være helt sikker, men
dit grafikkort er bestemt en mulig årsag til problemerne for det er
altså ikke rigtig til noget!

Mvh

Bruno

Fra : Ziggi

Dato : 08-02-05 10:31

Hej Jørgen!

Hvordan oplever du problemet? Vil spillene ikke starte, går de kolde
eller...?

Hvis du f.eks. oplever at skærmen bliver sort eller PC'en genstarter kan det
skyldes en underdimensioneret strømforsyning. Køling er også altid et muligt
problem men det vil også først skabe problemet inde i selve spillet. Det vil
tage kortere eller længere tid afhængig af hvor galt det står til.

En god måde at fejlsøge denne type problemer er ofte at låne et tilsvarende
kort af en bekendt og så se om det skaber lignende problemer.

Held og lykke

/Michael