Refresh rate
Fra : NFL

Dato : 06-02-05 14:27

Hej.

Jeg har et 6600 GT, men når jeg starter et spil, så hopper den ned i 60 hz
Som jeg kan læse på nettet, så skulle man ikke have være nødt til at hente
et program til det, da nye kort/skærme har det. Men hvordan låser jeg
refresh rate på mit kort, så jeg kan spille med mere end 60 hz?

Nic

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-05 14:37

"NFL" <news2004@mailme.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> til at hente et program til det, da nye kort/skærme har det. Men
> hvordan låser jeg refresh rate på mit kort, så jeg kan spille med mere

Nogen drivere kan overstyre sådan at refresh raten man kører med på desktop
matches i spillet. Sågar nogle spil kan under video opsætning sættes til en
bestemt refresh rate.

Ellers findes fx. PowerStrip som kan overstyre mange ting fra driveren,
blandt andet låse refreshraten.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 06-02-05 14:50

Hej Nic,

NFL wrote:

> [...]
> til at hente et program til det, da nye kort/skærme har det. Men
> hvordan låser jeg refresh rate på mit kort, så jeg kan spille med

Kør dxdiag (klik start > run, skriv dxdiag) gå til "more help" klik
"override" der kan du tvinge den til at bruge den refreshrate du vil have.

Mvh
Jan

Fra : NFL

Dato : 06-02-05 15:16

"Jan" <nospam@datakram.dk> wrote in message
> Hej Nic,

> Kør dxdiag (klik start > run, skriv dxdiag) gå til "more help" klik
> "override" der kan du tvinge den til at bruge den refreshrate du vil have.

Jeg prøvede det, men i spillet stod gik den stadig tilbage til 60 hz. Sony
skærmen viser hz, når man trykker menuen frem. Nu prøver jeg powerstrip.

> Mvh
> Jan

Nic

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-02-05 15:22

NFL wrote:
> Jeg prøvede det, men i spillet stod gik den stadig tilbage til 60 hz.
> Sony skærmen viser hz, når man trykker menuen frem. Nu prøver jeg
> powerstrip.

Det behøver du ikke powerstrip til længere, det kan du gøre fra
"kontrolpanelet". Det er "Ændringer af opdat. hastighed" du skal have fat i.

Fra : NFL

Dato : 06-02-05 15:34

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> Det behøver du ikke powerstrip til længere, det kan du gøre fra
> "kontrolpanelet". Det er "Ændringer af opdat. hastighed" du skal have fat
> i.

Hvor sådan mere præcist finder jeg den mulighed? Jeg har ikke noget med den
ordlyd i mit kontrolpanel.

Nic

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-02-05 18:10

NFL wrote:
> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> Hvor sådan mere præcist finder jeg den mulighed? Jeg har ikke noget
> med den ordlyd i mit kontrolpanel.

Højreklik desktoppen, klik "NVIDA display", vælg "analog display" og
"refresh rate overrides".

oversæt selv

Hvis ikke din driver har den valgmulighed skal du hente en nyere driver
www.nvidia.com

Fordelen ved at ændre det her istedet for i dxdiag, er at man kan
bestemme refresh raten individuelt pr. opløsning.
F.eks. kan din monitor sansynligvis ikke køre 120Hz i 1280x960, så hvis
du ændrede 60 til 120 i dxdiag ville du ikke kunne bruge den opløsning
længere.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : NFL

Dato : 06-02-05 20:08

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Højreklik desktoppen, klik "NVIDA display", vælg "analog display" og
> "refresh rate overrides".
>
> oversæt selv
>
> Hvis ikke din driver har den valgmulighed skal du hente en nyere driver på
> www.nvidia.com

Nej, den mulighed havde jeg ikke. Troede dog det var den nyeste jeg havde,
den hed "forceware 71.??". Nå, men jeg prøver nvidias egen driver. Tak.

Fra : NFL

Dato : 06-02-05 20:19

> [...]

> oversæt selv
>
> Hvis ikke din driver har den valgmulighed skal du hente en nyere driver på

Når jeg gør ovenstående, så står der under "nvidia display", min skærm som
er en "Sony CPD-G400". Ingen andre muligheder. Hvis jeg trykker på den,
kommer jeg frem til advanced settings for skærmkort og der kan jeg se, at
der er installeret "Forceware 71.24" og når jeg forsøger at installere
nividias nye drivere, 66.93, siger den at jeg forsøger at installere filer
som er ældre end dem som er. Men jeg kan stadig ikke finde det sted, hvor
jeg kan låse refresh rate.

Nic

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-02-05 20:39

NFL wrote:
> [...]
> forsøger at installere filer som er ældre end dem som er. Men jeg kan
> stadig ikke finde det sted, hvor jeg kan låse refresh rate.

Hm.. det kan være fordi jeg har installeret coolbits at jeg har det
faneblad. Jeg troede det var der som standard.

Prøv at lave en googlesøgning på coolbits.reg

-Sune

Fra : NFL

Dato : 06-02-05 20:54

> Hm.. det kan være fordi jeg har installeret coolbits at jeg har det
> faneblad. Jeg troede det var der som standard.
>
> Prøv at lave en googlesøgning på coolbits.reg

Det eneste der sker ved det, er at jeg får mulighed for at overclocke mit
kort. Men det ændrer ikke noget ved at låse RR.

> -Sune

Nic

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-02-05 21:11

NFL wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Det eneste der sker ved det, er at jeg får mulighed for at overclocke
> mit kort. Men det ændrer ikke noget ved at låse RR.

> Nic

Meget mystisk.

Jeg har en standard Nvidia Forceware 66.81 driver med coolbits
installeret, og der har jeg et faneblad der hedder 'override refresh
rates'. Jeg ved ikke hvorfor det ikke er der hos dig.

-Sune

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-02-05 09:08

> Det eneste der sker ved det, er at jeg får mulighed for at overclocke mit
> kort. Men det ændrer ikke noget ved at låse RR.

Hej.

Jeg har lige taget et screenshot af hvor jeg finder det i min driver:

http://users.cybercity.dk/~dsl164897/gfx1.jpg

Skal dog lige siges, at mit Windows, og derfor også driveren, er på dansk.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : NFL

Dato : 07-02-05 12:05

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> [...]
>
> http://users.cybercity.dk/~dsl164897/gfx1.jpg
>
> Skal dog lige siges, at mit Windows, og derfor også driveren, er på dansk.

Så, nu virker det. I starten havde jeg slet ikke den der opdatering-ting,
men efter jeg installerede nogle ting, så kom den så frem. Men jeg vidste så
ikke lige, at jeg skulle ændre den under "standard". Jeg fjernede bare
fluebenene og det hjalp ikke. Men nu kører det. Tak for hjælpen til alle.

Nicolai

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-02-05 19:16

NFL wrote:
> "Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

Pirates og Quake II...!! lol

> [...]
> frem. Men jeg vidste så ikke lige, at jeg skulle ændre den under
> "standard". Jeg fjernede bare fluebenene og det hjalp ikke. Men nu

Perfekt. Jeg syntes også det var ved at blive lidt for mystisk.

-Sune

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-02-05 20:48

> Pirates og Quake II...!! lol

Hva satan?! Der er sgu da ik noget bedre end klassikere .

Pirates er endda den nye version "Sid Meier's Pirates!". Har dog spillet
nyere spil, men spiller næsten aldrig mere, så har bare Quake liggende,
fordi jeg før i tiden har spillet det meget .

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-02-05 22:40

Jeppe Vestergaard wrote:

> Hva satan?! Der er sgu da ik noget bedre end klassikere .

Jeg kunne ikke være mere enig!

-Sune