Hjælp med grafikkort til mit nye system!
Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 09:46

Da jeg har valgt at bestille en bedre skærm og derfor dyrere har jeg været nød til at nedjustere mit PC køb....
Og derfor er jeg nød til at vælge et andet grafikkort end det jeg først valgte.

Jeg Spiller IKKE så det er ikke det som skal bestemme kortet
De sidste spil som jeg spillede for lang til siden var C&C og Hitman 2

1. Der må meget gerne være passiv køler på
2. Og så skal det leve op til min kommende skærm.

Her er mine systemer før og nu

FØR:
Asus A8N-SLI, nForce4, S939 1.075,00
AMD Athlon64, 3500+, S939, BOX 1.999,00
NorthQ NQ3312 Silent Ice Giant UFO 269,00
Corsair Value Kit DDR3200, 2x512 MB 1.299,00
MSI NX6600GT-TD128E, GF6600GT, PCI-E 1.529,00
Coolermaster Centurion 5, Black, No PSU 599,00
NorthQ NQ4001A, 400 ATX PSU, 17db 349,00
Altec Lansing VS2121E, 2.1 System 349,00
Samsung 19" TFT 913N, Silver, 8ms 3.499,00

NU:
Asus A8N-SLI, nForce4, S939 1.075,00
AMD Athlon64, 3200+, S939, BOX 1.389,00
NorthQ NQ3312 Silent Ice Giant UFO 269,00
Corsair Value Kit DDR3200, 2x512 MB 1.299,00

Grafikkort ??? 0

Coolermaster Centurion 5, Black, No PSU 599,00
NorthQ NQ4001A, 400 ATX PSU, 17db 349,00
Dell Ultrasharp 2001FP 20", 16ms 5.178,00

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 20:20

"Thomas" <matador1@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse news:cu4lf9$4u9$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> 1. Der må meget gerne være passiv køler på
> 2. Og så skal det leve op til min kommende skærm.

Kom nu gutter......

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-02-05 21:14

Thomas wrote:
> "Thomas" <matador1@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hvad var det for et?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 21:17

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse news:cu5tpi$1p4h$1@news.cybercity.dk...

> Hvad var det for et?

Det står da i indlægget......læser du ikke alt inden du svare folk? :)
--------------------------------------

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-02-05 22:07

Thomas wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det står da i indlægget......læser du ikke alt inden du svare folk? :)

Det kan jo smutte.

Hvis du ikke har 1500 kroner til et Geforce 6600, så ved jeg ikke hvad
du skal købe..Men det skal vel være Nvidia eftersom du har Nforce
chipset.

-Sune

Fra : Woodi

Dato : 06-02-05 21:21

> Kom nu gutter......

Jeg kan se du har NorthQ - så du optager film og dermed kan du jo ik have
noget mindre end 128MB i grafik.

Vh Woodi.

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 21:26

> Jeg kan se du har NorthQ - så du optager film og dermed kan du jo ik have
> noget mindre end 128MB i grafik.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.....?
Det ene er en CPU køler og det andet er en strømforsyning

Så jeg forstår ikke helt at du kan konkludere at jeg optager film ud fra det...

Fra : Woodi

Dato : 06-02-05 21:37

> Jeg forstår ikke helt hvad du mener.....?
> Det ene er en CPU køler og det andet er en strømforsyning
>
> Så jeg forstår ikke helt at du kan konkludere at jeg optager film ud fra
> det...

Så ik lige der stod ATX PSU, 400W - sorry!!
(NorthQ NQ4001A, 400 ATX PSU, 17db 349,00)
Troede det var den kontrollerenhed til databearbejdning af film...

Vh Woodi.

Fra : Woodi

Dato : 06-02-05 21:24

"Thomas" <matador1@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse

HOVSA - glemte at sige til dig at den bedste passiv kølende 128MB kort er
nok FX5200 GeForce "albatron" ellers undersøg serien fra MSI..
Vh Woodi.

Fra : Esben

Dato : 07-02-05 05:31

> [...]
>
> 1. Der må meget gerne være passiv køler på
> 2. Og så skal det leve op til min kommende skærm.

ATI 9xxx - nVidia har ikke de fedeste DVI-udgange.

--
Esben

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-02-05 06:04

Esben wrote:
> "Thomas" <matador1@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ATI 9xxx - nVidia har ikke de fedeste DVI-udgange.

Hvordan kører ATI kort på nforce-baserede bundkort?

Lur mig om ikke Nvidia har fixet det sådan at Nvidia kort kører bedre på
motherboards med deres eget chipset.

-Sune

Fra : Zulu

Dato : 07-02-05 15:44

> Hvordan kører ATI kort på nforce-baserede bundkort?
>
> Lur mig om ikke Nvidia har fixet det sådan at Nvidia kort kører bedre på
> motherboards med deres eget chipset.

Det kører ganske fint, det behøver du ikke at være nervøs for.
ATi Radeon 9600SE fås passivt kølet til en god pris, og med god DVI og
TV-out.

Zulu

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-02-05 18:50

Sune Salminen wrote:
> [...]

Enig.

> Hvordan kører ATI kort på nforce-baserede bundkort?

5700 point i 3DMark05, knap 12000 point i 3DMark03, og alle spil
flydende i 1600x1200 med antialiasing (bortset fra Doom3 hvor AA skal
droppes i den opløsning), så det kører skam ganske glimrende (X800
XT PE på nForce2 chipset m. XP 3200+ CPU).

> Lur mig om ikke Nvidia har fixet det sådan at Nvidia kort kører bedre
> på motherboards med deres eget chipset.

Måske, men så længe ATI kortene ikke kører *dårligere* på nVidia
bundkort gør det ikke mig noget

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet