Hvilket Grafikkort
Fra : Casper

Dato : 01-02-05 10:30

Hej
Vil lige høre jeres meninger.
Jeg skal have et nyt grafikkort. Det skal bruges til gamimg og
billedbehandling/videoredigering og jeg har ca. 1000 kr til det.
Hvad kan i anbefale.
Hilsen Casper

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-05 14:12

> [...]
> Jeg skal have et nyt grafikkort. Det skal bruges til gamimg og
> billedbehandling/videoredigering og jeg har ca. 1000 kr til det.

Radeon 9600 Pro 128 MB (728 kr)
Radeon 9600 Pro 256 MB (795 kr)

Meen, hvis du vil kunne spille de nyere spil med rimelig opløsning og
detaljer skal du altså ofre noget mere! Se f.eks. på et Geforce 6600 GT til
omkring 1500 kr!
(Det er mere end dobbelt så hurtigt som 9600 Pro)

Brian

Fra : Mads

Dato : 01-02-05 14:16

On Tue, 1 Feb 2005 14:11:40 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Meen, hvis du vil kunne spille de nyere spil med rimelig opløsning og
>detaljer skal du altså ofre noget mere! Se f.eks. på et Geforce 6600 GT til

Der er jeg så ikke helt enig.
Jeg har selv et Radeon 9600 256MB, dog et XT kort
og jeg spiller masser af de nyeste spil i mindst 1024x768
uden problemer. Selv FarCry og HalfLife2 kører fint.
Kun Doom3 hakker en smule.

Og jeg har bestemt ikke nogen super PC.
En ældre 2GHz AMD med PC133 RAM

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-05 14:23

> [...]
> og jeg spiller masser af de nyeste spil i mindst 1024x768
> uden problemer. Selv FarCry og HalfLife2 kører fint.

Ok, men du kører sikkert ikke med ANI og AA ;)?

Anyway, jeg har kun prøvet farcry demo og doom 3 på min maskine med et 9500
Pro, farcry demoen kørte da acceptabelt i 1024*768 men doom3 var ikke til at
holde ud, ikke engang i 640*480... Med en 2200+ - har ikke prøvet siden
opgradering.

Brian