PCI Express x16 vs AGP x8
Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 31-01-05 22:22

Hej.

Jeg har endelig taget mig sammen til at udskifte den gamle P4 med en ny
Da det er et godt stykke tid siden jeg skiftede sidst, har jeg ikke rigtig
fuldt med i udviklingen!

Jeg vil gerne have et grafikkort som rykker godt i spil, men vil ikke op og
give 2000+ Jeg er kommet frem til et AOpen Aeolus GeForce 6600 GT.

Hvad skal man vælge PCI Express x16 eller AGP x8??

Hej Hej Thomas

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-01-05 22:36

> Hvad skal man vælge PCI Express x16 eller AGP x8??
>
> Hej Hej Thomas

Hej
Man skal aldrig kikke bagud, kik fremad når man opgradere.
Vælg PCI Express, så kan du altid købe et grafikkort der rykker senere ;)

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-05 23:32

Kurt Lund wrote:

> Vælg PCI Express, så kan du altid købe et grafikkort der rykker

Med PCI-Express er der mulighed for at udnytte SLi ved nVidia-kort. Dét
giver skub under

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-01-05 23:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> Med PCI-Express er der mulighed for at udnytte SLi ved nVidia-kort.
> Dét giver skub under

Ye-hah!

SLI er totalt sejt, hvis man har råd.

-Sune

--
Støt foreningen "Fattigrøve For AGP"

Fra : Floffer Poffer

Dato : 01-02-05 10:00

On Mon, 31 Jan 2005 23:51:35 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:
>Ye-hah!
>
>SLI er totalt sejt, hvis man har råd.

Bortset fra:
Det virker ikke optimalt endnu.
Endnu en stor varme- og støjkilde
Merpris/ydelse er lidt høj...

men ellers...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 11:37

Floffer Poffer wrote:

> Det virker ikke optimalt endnu.

Underligt, for det virkede da med Voodoo.

> Endnu en stor varme- og støjkilde
> Merpris/ydelse er lidt høj...

Og?

Kraftig, billig, støjsvag - vælg to.

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-02-05 15:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> Underligt, for det virkede da med Voodoo.

Det er ikke implementeret på den samme måde som 3DFX gjorde det. De to
kort tegnede en scanlinje hver. Nvidias SLI fungerer på en anden måde,
og forkortelsen SLI står også for noget andet. Jeg går ikke nok op i det
til at kunne huske hvad..

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-02-05 12:31

Sune Salminen wrote:
> Ye-hah!
>
> SLI er totalt sejt, hvis man har råd.
>
> -Sune

Med de kort Nvidia har på markedet pt. kan det vist være et fedt -
støjniveauet og strømforbruget med ET kort er uacceptebelt...

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 14:11

Uffe S. Callesen wrote:

> støjniveauet og strømforbruget med ET kort er uacceptebelt...

For dig - sikkert ikke for alle.

Fra : Fam.Merrild

Dato : 01-02-05 22:27

hej