Hvilket grafikkort svarer til G4 ti4400?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-01-05 13:55

Jeg har muligvis et defekt grafikkort i en maskine. Kortet er et G4 ti4400
men hvilket grafikkort i dag giver minimum samme ydelse - hellere bedre end
dårligere? Og jeg ved godt at et Radeon x800 til 3500,- yder mere, men det
skal være i nogenlunde samme klasse som ti4400.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Henrik Sahl

Dato : 30-01-05 15:07

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> [...]
> dårligere? Og jeg ved godt at et Radeon x800 til 3500,- yder mere, men det
> skal være i nogenlunde samme klasse som ti4400.

Her er lidt grafer at kigge på som skulle give dig en idé om hvad du skal
købe -> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/05/6669484

Mvh
Henrik

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-01-05 17:49

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lidt grafer at kigge på som skulle give dig en idé om hvad du skal
> købe -> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/05/6669484

Ifølge de grafer er et G4 4200 hurtigere end GeforceFX 5700 med 256 mb ram
som koster omkring kr. 1.000,- og jeg går så ud fra at et 4400 er mindst
ligeså hurtigt som et 4200.

Kan det virkelig passe at et 3 år gammelt kort performer bedre end et helt
nyt kort til omkring kr. 1.000,- i dag..?!? Det lyder i mine ører helt
forkert... forholder det sig virkeligt sådan?

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 18:21

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Kan det virkelig passe at et 3 år gammelt kort performer bedre end et
> helt nyt kort til omkring kr. 1.000,- i dag..?!? Det lyder i mine
> ører helt forkert... forholder det sig virkeligt sådan?

Det kommer jo an på hvordan der er blevet testet. I DX8 applikationer er ti
Ti4400 ganske fint idag (sidder selv med et Ti4200). Men i DX9 vil FX5700
nok trække lidt fra, selvom det nu ikke er et særligt vildt kort. Prøv evt
at se nærmere på et R9800 Pro, hvis man stadig kan få disse..

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 21:08

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Kan det virkelig passe at et 3 år gammelt kort performer bedre end et
> helt nyt kort til omkring kr. 1.000,- i dag..?!? Det lyder i mine

Ja. Fordi der kommer en ny serie er det ikke ensbetydende med at den er
hurtigere. GeForce FX5200 er jo også nyere end Ti4200 - men bestemt
ikke hurtigere.

> ører helt forkert... forholder det sig virkeligt sådan?

Ja. De to bedste kort idag (der kan købes for penge) er GF4 Ti4200 og
GF 6600GT (ca. 500,- hhv. ca. 1500,-).

Fra : Kong Kent - GoogleGr~

Dato : 31-01-05 13:42

> [...]
> ikke hurtigere.

> Ja. De to bedste kort idag (der kan købes for penge) er GF4 Ti4200

Jeg kan i hvert fald skrive under på, at et GF 6600GT til knap 1500,-
udmanøvrerer et Radeon 9800 Pro uden problemer. Min kammerat og jeg
har samme opsætning med bundkort og processor (P4 3,2GHz) og han
scorer 5300 i 3DMark03 mens jeg hiver 7800 ud af selvsamme test. Har
fundet ud af, at et sådant 6600GT virkelig *er* god værdi for sine
penge.

mvh

KongKent.