Udskifte Nvidia GeForce2 GTS 32MB
Fra : ST

Dato : 29-01-05 18:26

For lidt mere end 3 år siden købte jeg en DELL DIMENSION 8100 desktop
computer.
I den sidder et Nvidia GeForce2 GTS 32MB grafikkort.
Maskinen har en Pentium4 1.6Ghz CPU, og 768MB ram.
Der kan bruges max 4xAGP.

Jeg har en 19" monitor og bruger normalt opløsning 1280x1024.

Jeg er vild med Microsoft Flight Simulator 2004, men kan max få framerate på
20, hvis vejret er dårligt dvs manges skyer falder framerate hurtigt, derfor
føler jeg det er på tide at udskifte grafikkortet med et nyt, men hvilket
grafikkort vil passe til denne her maskine, anbefalinger søges???

Mvh
Torben

Fra : Henning Larsen

Dato : 29-01-05 19:40

"ST" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> føler jeg det er på tide at udskifte grafikkortet med et nyt, men hvilket
> grafikkort vil passe til denne her maskine, anbefalinger søges???

F.eks Geforce 6600GT eller Radeon 9800. De fås fra ca. 1500 kr. og opefter.
Pas på ikke at købe en PCI-E udgave.

Henning

Fra : N´far

Dato : 29-01-05 20:14

"Henning Larsen" <henning.larsenNOGOOD@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> "ST" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> på
> derfor

Lån et bedre GK i første omgang. Din CPU er i den nederste ende af
skalaen...

Fra : ST

Dato : 29-01-05 21:11

On Sat, 29 Jan 2005 19:39:41 +0100, Henning Larsen wrote:

> F.eks Geforce 6600GT eller Radeon 9800. De fås fra ca. 1500 kr. og opefter.
> Pas på ikke at købe en PCI-E udgave.
>
> Henning

6600GT er 8xAGP, kan jeg bruge den når jeg kun har support for 4xAGP?
Mvh
Torben

Fra : N´far

Dato : 29-01-05 21:26

> 6600GT er 8xAGP, kan jeg bruge den når jeg kun har support for 4xAGP?

ja

Fra : ST

Dato : 01-02-05 01:00

> F.eks Geforce 6600GT eller Radeon 9800. De fås fra ca. 1500 kr. og opefter.
> Pas på ikke at købe en PCI-E udgave.
>
> Henning

Har læst om 6600GT nu.
Er dog noget usikker på om det kort er for godt til min Pentium4 maskine
på kun 1.6GHz, eller jeg skal vente lidt og skifte hele maskinen.
Jeg læser andet sted at 6600GT er kompatibel med 4xAGP, men
er lidt usikker på om den er modtagelig for 1.5v.
Mvh Torben

Fra : Woodi

Dato : 04-02-05 17:58

> [...]
> hvilket grafikkort vil passe til denne her maskine, anbefalinger søges???

Da de fleste grafikkort i dag er bagudkonvatibel dvs fra 2 - 4 - 8 X AGP,
kort sagt de finder selv automatisk den Anisotrop og anti-aliasing der er
nødvendig og andre skal du lige ind i Bios og omstille den der - men en
maskine som den du har vil jeg anbefale dig en GeForce FX 5200 - (Albatros)
128MB den koster omkring 450/500 kroner og har et virkelig stort
køleelement, det bedst varmeafledende jeg har set og afprøvet uden blæser.
Vh Woodi.

Fra : ST

Dato : 07-02-05 17:04

"Woodi" <woodi@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
> 128MB den koster omkring 450/500 kroner og har et virkelig stort
> køleelement, det bedst varmeafledende jeg har set og afprøvet uden blæser.

Jeg valgte et Radeon 9600PRO 256MB til afløsning af det gamle.
Brugte især http://arc.aquamark3.com til bedømmelse.
Hvilken dejlig fornemmelse at opgradere, mange spil står i et nyt lys.
Mvh
Torben