Nyt grafikkort til max 1500
Fra : Henriette & Michael ~

Dato : 29-01-05 17:31

Hvilket grafikkort vil være det bedste køb hvis jeg skal bruge det sammen
med en AMD 64 3000+ socket 939, når jeg vil ofre max 1500 kr.
Kortet skal bruges til gaming, samt alm kontorarbejde.

Lad mig få et bud..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-05 17:58

Henriette & Michael Reckweg wrote:

> Kortet skal bruges til gaming, samt alm kontorarbejde.

Bedste value-for-money pt., er GF 6600GT. Og det holder prisrammen

Fra : Henriette & Michael ~

Dato : 29-01-05 18:46

Skal jeg foretrække PCIe eller AGP? Jeg har endnu ikke købt bundkort!

Fra : Carsten

Dato : 29-01-05 18:58

Så køb PCI-express bundkort og Grafikkort (evt. mulighed for SLI)
(grafikkort er også lidt billigere og har hurtigere RAM).

Hilsen Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-01-05 16:09

Carsten wrote:
> Så køb PCI-express bundkort og Grafikkort (evt. mulighed for SLI)
> (grafikkort er også lidt billigere og har hurtigere RAM).
>
> Hilsen Carsten

Ja, men bundkortet er jo så tilsvarende dyrere!

PCI-E, og især SLI, er kun for über-nørder, for 'almindelige mennesker'
er der ingen grund til at købe PCI-E.

Fremtidssikring er en patetisk prut i en lort.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 31-01-05 16:30

Sune Salminen wrote:

> PCI-E, og især SLI, er kun for über-nørder, for 'almindelige
> mennesker' er der ingen grund til at købe PCI-E.

Og desuden virker SLI slet ikke, med mindre nVidia har skrevet en profil
i driveren specifict til det spil man nu vil spille, hvilket ikke er
tilfældet med rigtigt mange spil...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-01-05 16:44

René Lønstrup wrote:

> Og desuden virker SLI slet ikke, med mindre nVidia har skrevet en
> profil i driveren specifict til det spil man nu vil spille, hvilket
> ikke er tilfældet med rigtigt mange spil...

Okay, det vidste jeg ikke. Endnu en grund til at tage en slapper...

-Sune

Fra : Snavox

Dato : 30-01-05 13:35

Jesper G. Poulsen wrote:

> Bedste value-for-money pt., er GF 6600GT. Og det holder prisrammen

Jeg står i samme situation, men er fristet af et X700 med 256 Mb RAM -
måske en smule dyrere. Har du nogen links til sammenligninger af netop
disse, eller har andre evt. erfaring med den praktiske brug?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Claus Albæk

Dato : 30-01-05 14:29

> [...]
> med en AMD 64 3000+ socket 939, når jeg vil ofre max 1500 kr.
> Kortet skal bruges til gaming, samt alm kontorarbejde.

helt klart et 6600gt i en pci-e udgave

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-01-05 16:06

> [...]
> sammen med en AMD 64 3000+ socket 939, når jeg vil ofre max 1500 kr.
> Kortet skal bruges til gaming, samt alm kontorarbejde.

Lad være med at købe PCI-Express. Den eneste grund til at gøre det i
øjeblikket (i forhold til AGP) er at man med PCI-Express kan køre med to
grafikkort samtidigt og få dobbelt (agtigt ydelse.

Jeg forstår godt at det bliver foreslået her i tråden, men jeg tror det
beror på almindelig drengerøvs-begejstring over den nye teknologi.

Hvis du kun har 1500 kroner har du jo ikke råd til to grafikkort
alligevel - desuden har du jo allerede den computer som kortet skal
sættes i. Køb dig et AGP kort.

-Sune

Fra : Claus Albæk

Dato : 04-02-05 08:56

Sune Salminen wrote:

> [...]
>
> Hvis du kun har 1500 kroner har du jo ikke råd til to grafikkort
> alligevel - desuden har du jo allerede den computer som kortet skal

Fordi AGP tydeligvis er på vej ud... og hvem i alverden ville dog vælge
at kigge bagud.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 10:40

Claus Albæk wrote:

> Fordi AGP tydeligvis er på vej ud... og hvem i alverden ville dog

Gider du at følge vejledningen nedenfor, så jeg ikke skal gætte på det
du svarer på:

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-02-05 17:35

Claus Albæk wrote:

> Fordi AGP tydeligvis er på vej ud... og hvem i alverden ville dog
> vælge at kigge bagud.

Fremtidssikring er en drøm. Teknisk udvikling er én ting, men der kommer
til at gå lang tid før AGP er forældet i praksis, og det er det der
betyder noget. Ikke?

Jeg har en Pentium III 1400 på et Asus Tusl2-C bundkort med 133MHz
busfrekvens og 512MB RAM. Grafikkortet er et 5900XT.
Den kører alt hvad jeg smider efter den. Doom III og Halflife II, Farcry
demoen, Toca Race Driver II, alt kører glimrende.

Derfor tror jeg på at man kan komme langt med noget ordentligt hardware
selvom det teknisk set er forældet.

-Sune