Hvormeget psu til et 6600GT ??
Fra : Jakob

Dato : 27-01-05 22:44

Skal udstyre min fars pc med ovenstående men er i tvivl om hvormeget psu
w der skal til. Har tidligere fået oplyst 350 w, kan mindre gøre det ?

Der er 1 cd drev, en brænder,et lydkort og en harddisk i maskinen.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Vollert

Dato : 28-01-05 01:43

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message news:MPG.1c637ee893229ff59897d1@sunsite.auc.dk...
Skal udstyre min fars pc med ovenstående men er i tvivl om hvormeget psu
w der skal til. Har tidligere fået oplyst 350 w, kan mindre gøre det ?

Der er 1 cd drev, en brænder,et lydkort og en harddisk i maskinen.

Hej.
Jeg køre med en Chieftec 360w og har 1dvd drev og 1 dvd brænder 2 hds
og en 120mm blæser og 2 80mm blæsere samt et Sparkel 6600gt (agp)
og har ingen problemer, se evt mit sys her.
http://home19.inet.tele.dk/vollert/computer.htm
Men hvor meget mindre er den strømforsyning ?.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 11:03

> [...]
> og har ingen problemer, se evt mit sys her.
> http://home19.inet.tele.dk/vollert/computer.htm
> Men hvor meget mindre er den strømforsyning ?.

Hej det ved jeg faktisk ikke, det er en standard psu fra et 2 år gammelt
system men jeg finder lige ud af det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-02-05 10:17

Jakob wrote:
> [...]
> w der skal til. Har tidligere fået oplyst 350 w, kan mindre gøre det ?
>
> Der er 1 cd drev, en brænder,et lydkort og en harddisk i maskinen.

Mit kørte fint med en 250W PSU i min Soltek Barebone.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Jakob

Dato : 01-02-05 11:29

> Mit kørte fint med en 250W PSU i min Soltek Barebone.

Ahh det var jo lidt interessant, man får jo tudet ørene fulde med hvor
meget psu man skal have hele tiden :0)

Hygge

Jakob

Fra : ct

Dato : 04-02-05 21:24

Ahh det var jo lidt interessant, man får jo tudet ørene fulde med hvor
meget psu man skal have hele tiden :0)

Ja, og så drop det fis med at kigge på antal Watt, det er mængden af Ampere
på +12V der er vigtig.....der findes 350W strømforsyninger der yder bedre
end nogle 500W!

claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-02-05 22:08

ct wrote:
> [...]
>
> Ja, og så drop det fis med at kigge på antal Watt, det er mængden af
> Ampere på +12V der er vigtig.....der findes 350W strømforsyninger der

Amen!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-02-05 23:41

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> wrote in message news:ERQMd.227$eI7.126@news.get2net.dk...

> [...]
> strømforsyninger der yder bedre end nogle 500W!

Og hvor mange Amp. skal +12V så være på ?.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : ct

Dato : 05-02-05 13:22

> Og hvor mange Amp. skal +12V så være på ?.

Min er på 36A, men den er også spitze

under 20A er ikke noget at skrive hjem om
20-25 stykker og derover er vel noget der kan bruges til noget....

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-05 15:41

Også skrev:ct disse ord:

> Min er på 36A, men den er også spitze
>
> under 20A er ikke noget at skrive hjem om
> 20-25 stykker og derover er vel noget der kan bruges til noget....

Hææ skod min +12V er kun på 17A men det køre nu fint nok
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Peet

Dato : 05-02-05 13:47

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse news:ERQMd.227$eI7.126@news.get2net.dk...

> [...]
> strømforsyninger der yder bedre end nogle 500W!

Nu er det jo sådan, at snakker man 12 volt f.eks. er der nøje sammenhæng
mellem watt og ampere. Du husker nok P = U · I , hvor P= effekt (W) U=volt
og I=ampere

Jo flere watt der skal leveres desto flere ampere vil der gå. Dvs. overholder
en strømforsyning spec. vil en 500W trække flere ampere end en 350W f.eks.
Problemet opstår først når en 500W ikke kan levere de 500W ........ eller
omvendt.

Fra : ct

Dato : 05-02-05 18:08

> [...]
> Problemet opstår først når en 500W ikke kan levere de 500W ........ eller

Er ikke en haj til regnestykket du nævner - men det vil vel sige at det
lyder forkert når en 500W PSU yder f.eks.18A (meget normalt) (min 550W yder
36A til sammenligning)...

Fra : Peet

Dato : 05-02-05 23:04

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse news:447Nd.443$zp3.200@news.get2net.dk...

> Er ikke en haj til regnestykket du nævner - men det vil vel sige at det lyder forkert når en 500W PSU yder f.eks.18A (meget
> normalt) (min 550W yder 36A til sammenligning)...

Nu skal du jo huske, at de 18A måske er på én 12V De 500W er
jo total for strømforsyning som har flere udtag med forskellige V.