Nyt kort til Shuttle
Fra : Tand & Børste

Dato : 27-01-05 21:29

Hej NG,

Med fare for at få svaret: "kig to uger tilbage i gruppen... dér skal du nok
finde svaret" eller "prøv google", så forsøger jeg alligevel: jeg er ejer af
en lille ShuttlePc, og deri sidder et Radeon 9100, som desværre er blevet
lidt metaltræt her på det seneste.

Jeg vil derfor købe et nyt kort, som skal kunne køre de nyere spil i en
forholdsvis ok opløsning. Derudover skal det have 1xdigital+1xanalog udgange
el. 2xdigitale udgange. Prisen skal ligge omkring 1000,- (eller et par
hundrede over).
Det afgørende punkt er dog, at kortet overhovedet skal kunne være min
Shuttle, der som bekendt ikke overlader meget ekstraplads til grafikkortet
og slet ikke til, at der kan komme ekstra afkøling i. Jeg søger derfor også
efter et kort, der ikke larmer som en boeing 747 og udvikler alt for meget
varme.

Er det overhovedet muligt at finde kort, der kan opfylde mine krav? Og hvis
ja, hvilke?

På forhånd tak.

Mvh
Mads TJ

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 27-01-05 22:51

Tand & Børste <no.mail@all> skrev:

> [...]

> som en boeing 747 og udvikler alt for meget varme.

> Er det overhovedet muligt at finde kort, der kan opfylde mine krav? Og

http://forums.sudhian.com/categories.aspx?catid=43&entercat=y er en god
ressource. Du skriver ikke hvilken Shuttle du har, men du kan selv
undersøge hvilke kort der officielt understøttes ved at kigge på

http://tw.shuttle.com/Support/SupportList.asp?Item=SN95G5
(udskift "SN95G5" med din model)

og så foretage et kvalificeret gæt på, om det kort du ønsker er brugbart
i fald det ikke står på listen.

Selv har jeg overvejet et Leadtek WinFast A6600 GT TDH. Både
ydelsesmæssigt og mht. temperatur og støj, skulle det være et godt valg,
men det er vist et par hundrede kroner over dit budget.

Morten

Fra : Tand & Børste

Dato : 29-01-05 17:50

> [...]
> ydelsesmæssigt og mht. temperatur og støj, skulle det være et godt valg,
> men det er vist et par hundrede kroner over dit budget.

Jeg har en SB61G2. Kunne det forestilles, at Leadtekkortet ville kunne sidde
i maskinen? Jeg kan ikke umiddelbart se lige præcis denne model på:
http://tw.shuttle.com/Support/SupportList.asp?Item=SB61G2

Har læst lidt om Leadtek WinFast A6600 GT TDH. Åbenbart får man meget for
pengene, ikke sandt?

Eller er der andre, der kan anbefales?
Det skal lige siges, at jeg allerede har et lydkort siddende i PCI-slottet,
som jeg nødig vil skille mig af med. Så grafikkortet må helst ikke fylde for
meget i den retning.

Mvh
Mads TJ