Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvad er forskellen?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-01-05 14:26

Hej.

Kan nogen sige mig forskellen er på

Abit RX800 XT PE-PCIE (http://makeashorterlink.com/?K6DF4155A)
og
Abit RX800 XT PCIE (http://makeashorterlink.com/?T2EF2255A)

mvh.
Klaus

Fra : Hans

Dato : 27-01-05 14:32

Klaus Petersen wrote:
> Hej.
>
> Kan nogen sige mig forskellen er på
>
> Abit RX800 XT PE-PCIE (http://makeashorterlink.com/?K6DF4155A)
> og
> Abit RX800 XT PCIE (http://makeashorterlink.com/?T2EF2255A)

VPU clock er lidt højere på PE versionen.

Hans

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-01-05 14:40

> VPU clock er lidt højere på PE versionen.

Er det en god ting?

Hvad for en af de 2 er så bedst?

Fra : Hans

Dato : 27-01-05 15:36

Klaus Petersen wrote:

> Er det en god ting?
>
> Hvad for en af de 2 er så bedst?

Det hurtigste kort (XT PE) er faktisk det billigste, da der tilsyneladende
også er forskel på Video-delen. XP PE har ifølge specifikationerne kun
Composite video, hvor det rene XT kort har både S-Video og Composite.

Så må du afgøre med dig selv, om det er hastigheden eller Videofaciliteterne
som betyder noget for dig.

Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 27-01-05 18:58

> Er det en god ting?

VPU (eller GPU) er grafikkortets CPU!
Hvis du har en 3 GHz eller en 3,2 GHz CPU (samme mærke og model), hvilken er
så hurtigst ;)

Brian

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-01-05 20:28

> VPU (eller GPU) er grafikkortets CPU!

Kendte ikke forkortelsen VPU - GPU kender jeg.

Men mon ikke det står for Video Processing Unit.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 20:58

Klaus Petersen wrote:

> Men mon ikke det står for Video Processing Unit.

Jo. Jeg kan ikke forestille mig er den kan sidestilles med en GPU

Fra : Brian Lund

Dato : 28-01-05 00:18

> Kendte ikke forkortelsen VPU - GPU kender jeg.
>
> Men mon ikke det står for Video Processing Unit.

Video Processing Unit!

Nogle producenter forkorter det VPU andre GPU...
Personligt bruger jeg altid GPU da mit grafikort mest ordner grafik på min
maskine, jeg kalder det jo heller ikke et video kort :)

Brian