2 monitorer og spil
Fra : NFL

Dato : 26-01-05 18:21

Hej.

Jeg skal bruge et grafikkort, som jeg kan sætte 2 monitorer til, mens som
samtidig kan afvikle de nyere spil. Hvordan gør jeg det? Der er jo tv-out på
de fleste kort nu, men kan man sætte en crt skærm til, evt. med et
adapterstik? Eller skal jeg købe et nyt grafikkort? Og hvilket kan så
afvikle nyere spil, samtidig med at det kan håndtere 2 monitorer? Altså,
uden at bruge 2-3000,- kr. på det.

Nic

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-01-05 05:06

NFL wrote:
> [...]
> hvilket kan så afvikle nyere spil, samtidig med at det kan håndtere 2
> monitorer? Altså, uden at bruge 2-3000,- kr. på det.

Næsten alle nye grafikkort har to monitorudgange, plus TV-out.

Køb dig et 6600GT eller tilsvarende Radeon kort.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : NFL

Dato : 27-01-05 11:41

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten alle nye grafikkort har to monitorudgange, plus TV-out.
>
> Køb dig et 6600GT eller tilsvarende Radeon kort.

Ok, så skal jeg lige spørge, for når jeg kigger på kortet, så er der bagpå
ét vga stik, så er det et bredere stik og så et tv-out. Hvordan sætter jeg 2
vga skærme til der? Kan man få et adapterstik, så man kan sætte vga stik til
det brede af dem?

> -Sune

Nic

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-01-05 14:32

"NFL" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 vga skærme til der? Kan man få et adapterstik, så man kan sætte vga stik

Det brede stik er et DVI stik, der følger oftest en DVI->VGA converter
med grafikkortet.
--
Peter J

Fra : iddqd

Dato : 27-01-05 15:05

Peter Jensen wrote:

> Det brede stik er et DVI stik, der følger oftest en DVI->VGA converter
> med grafikkortet.

Det er ikke helt korrekt, det brede stik er et DVI stik - ja. Men DVI
stikket på mange kort indeholder også forbindelserne til de
traditionelle analoge skærme, så det man sætter imellem piller ikke ved
signalet det er bare en adapter som sørge for at man kan montere et
sub-D stik.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-01-05 15:39

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> [...]
> analoge skærme, så det man sætter imellem piller ikke ved signalet det er
> bare en adapter som sørge for at man kan montere et sub-D stik.

Korrekt, adapter er det rette ord ... I stand corrected :)
--
Peter J