Grafikfejl på Asus GF6600GT
Fra : Betahelix

Dato : 26-01-05 09:11

Jeg har et Asus GF6600GT med GDDR3 ram (128mb).
Jeg har oplevet 2 spil hvor jeg får fejl, det drejer sig om Far cry og TOCA
race driver 2.
I Far Cry har alle bygninger meget hvide farver, og skygger er HELT sorte.
Går man rundt og kigger på skyggerne kommer der lidt blade ud af den HELT
sorte skygge.

I Toca går spillet ned hvergang jeg skal til at køre.

Jeg prøvede at hente en nyere driver fra www.tweakup.dk, men det lader til
den version jeg har er nyere end den nyeste de har på denne side...

Nogen gode ideer, for begge spil er næsten umulige at spille... og det er jo
gode spil

Heldigvis virker min Need for speed underground 2 D

begin 666 sym2.gif
M1TE&.#EA!P`)`)$``````/_______P```"'Y! $```(`+ `````'``D```(,
..E(]YD,#K8)3MH5<``#L`
`
end

Fra : Bent Eriksen

Dato : 26-01-05 11:56

"Betahelix" <beta@ask.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo gode spil
>
> Heldigvis virker min Need for speed underground 2 D

Hvorfor ikke hente driver til grafikkortet hos Asus?
<http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=EN6600%20Series&Type=All>

/Bent

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-01-05 12:06

On Wed, 26 Jan 2005 09:11:04 +0100, "Betahelix" <beta@ask.me> wrote:

> [...]
>gode spil
>
>Heldigvis virker min Need for speed underground 2 D

Jeg kan støtte Bent Eriksen i, at asus, ifølge min erfaring, ofte ikke
er kompatibel med standarddrivere fra nvidia, de såkaldte detonator
drivere.

En anden download link er:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/

mvh

John

Fra : Betahelix

Dato : 26-01-05 12:52

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> drivere.
>
> En anden download link er:
>
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/

det vil jeg helt sikkert prøve når jeg kommer hjem igen.
Men den nuværende driver jeg har på er fra asus installations cd'en, så
burde man ikke konkludere at det er en asus driver?

Fra : HP

Dato : 26-01-05 15:23

> Jeg kan støtte Bent Eriksen i, at asus, ifølge min erfaring, ofte ikke
> er kompatibel med standarddrivere fra nvidia, de såkaldte detonator
> drivere.

Nu har jeg selv foreløbig haft 3 forskellige graffikort fra ASUS, som alle
har kørt på detonator driver fra nvidia uden problemer .... måske du bare
skulle hente de nyeste driver ...

mvh Hans