Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Temp på grafikkort
Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-01-05 20:15

Hej

Kan aflæse temperaturen på sit grafikkort nogle steder, eller skal man selv
have gang i et termometer?

Mvh
Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 25-01-05 20:43

> Hej
>
> Kan aflæse temperaturen på sit grafikkort nogle steder, eller skal man
selv
> have gang i et termometer?

Ja og nej! - Det kommer an på hvilket grafikkort du har!

Radeon 9600 og 9800 XT understøtter aflæsning af temperatur (Pro og ringere
gør ikke) - Alle de nye Radeon kort understøtter vist temperaturaflæsning.
Nvidias kort kender jeg ikke så meget til, men jeg har set et FX 5900 Ultra
kort der også gjorde...

Så, det kommer an på dit kort!

Brian

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-01-05 12:45

Brian Lund wrote:
> Radeon 9600 og 9800 XT understøtter aflæsning af temperatur (Pro og
> ringere gør ikke) - Alle de nye Radeon kort understøtter vist
> temperaturaflæsning.

Naah, X800 Pro kan heller ikke, mens X800 XT PE kan (og X800 Pro VIVO
med X800 XT PE bios kan også).

> Nvidias kort kender jeg ikke så meget til, men
> jeg har set et FX 5900 Ultra kort der også gjorde...

Visse Geforce 6600 GT kort skulle også kunne - desværre bare ikke det
Albatron kort min bror har..

> Så, det kommer an på dit kort!

Jeps.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-01-05 13:27

René Lønstrup wrote:
> Visse Geforce 6600 GT kort skulle også kunne - desværre bare ikke det
> Albatron kort min bror har..

Mit Gainward GeForce 6800GT viser også temperaturen. Og driveren skal
selvfølgelig kunne vise den.

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-01-05 15:03

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message news:ct822c$fdn$1@news.net.uni-c.dk...

> Mit Gainward GeForce 6800GT viser også temperaturen. Og driveren skal selvfølgelig kunne vise den.

Mit Sparkel 6600gt (AGP)kan ikke vise temp, eller det vil sige jeg kan hvertifald ikke
få det til det.
Men det køre 563MHz på core og 1,03GHz på mem og det er bare Nvidia driverns
egen "find optimal frekvens", jeg har ikke prøver manuel overclock på det endnu.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-01-05 15:21

Martin Vollert wrote:
> Men det køre 563MHz på core og 1,03GHz på mem og det er bare Nvidia
> driverns egen "find optimal frekvens", jeg har ikke prøver manuel
> overclock på
> det endnu.

Jeg er heller ikke så utilfreds Overclocker Core/Memory fra 350/1000 til
385/1140.

Fra : ?KKJ?

Dato : 28-01-05 09:53

"René Lønstrup" skrev bla.
>Naah, X800 Pro kan heller ikke, mens X800 XT PE kan (og X800 Pro VIVO
med X800 XT PE bios kan også).

Med Catalyst 4.11 kan jeg da se min temp i "overdrive" fanebladet.
Har et X800pro som ikke har fået ny bios.

Kim

Fra : René Lønstrup

Dato : 28-01-05 11:29

?KKJ? wrote:
> Med Catalyst 4.11 kan jeg da se min temp i "overdrive" fanebladet.
> Har et X800pro som ikke har fået ny bios.

Okay. Da jeg købte mit X800 Pro Vivo i starten af august var nyeste
catalyst driver 4.7 og dengang kunne jeg ikke se temp. eller overdrive
fanebladet for den sags skyld, før jeg flashede kortet til XT PE.