CPU belastning og clone-mode
Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-01-05 21:41

Hej

Kan det passe at når et grafikkort (fx mit ATI 9600pro) er opsat til clone
mode, så bliver CPU belastningen ca. dobbelt så høj?? i så fald hvorfor?

Mh
Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 23:57

> Hej
>
> Kan det passe at når et grafikkort (fx mit ATI 9600pro) er opsat til clone
> mode, så bliver CPU belastningen ca. dobbelt så høj?? i så fald hvorfor?

Mit CPU ressourceforbrug er nærmest ikke-eksisterende (selvom jeg spiller
mp3-musik ) uanset hvordan mine skærmindstillinger er... (0~1%)

Clone, dual, off...

XP-M @ 2083 MHz
Radeon 9500 Pro

Brian

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-01-05 20:07

Hvad med afspilning af DVD film?

Fra : Brian Lund

Dato : 25-01-05 20:41

> Hvad med afspilning af DVD film?

Jeg har hverken DVD drev eller nogen DVD film såh...

Når jeg afspiller en Divx encoded film ligger mit CPU forbrug på 16-18%
uanset skærm indstillinger!

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-01-05 03:37

Martin Nielsen wrote:
> Hvad med afspilning af DVD film?

Det kan være fordi kortet kun understøtter hardware accelereret overlay
på én skærm ad gangen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!