Hakker i DVD afspilning
Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-01-05 21:35

Hej

Jeg afspillede en DVD film på min PC i går. Billede kvalitet var fin (selv
med 25m kabel mellem PC og TV)
men filmen hakker lidt i det. Som om at billedet ikke bliver opdatere
hurtigt nok. Det var værst når det var hele skærmen som skulle opdateres.
også rulletekster hakkede lidt i det når de rullede op ad TVet.

Hvad kan det skyldes??

min opstætning er
A8V deluxe bundkort
Athlon 64, 3200
1G ram
ATI 9600pro grafikkort
200G seagate HD
NEC3500A DVD

Har andre oplevet det samme??

Mvh
Martin

Fra : devilman

Dato : 25-01-05 00:22

rippet til harddisk eller fra drev....og navn på filmen...

---------------------------©-------------------------------------

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-01-05 09:48

> [...]
> hurtigt nok. Det var værst når det var hele skærmen som skulle opdateres.
> også rulletekster hakkede lidt i det når de rullede op ad TVet.

Muligvis interferencer mellem filmens billedfrekvens og fjernsynets
billedefrekvens og mellem dit grafikkorts linieantal og fjernsynets
linieantal.
Bruger du overlay buffer ? (Hvis du kan se filmen både på din PC-Monitor og
fjernsynet, så er svaret nej. Ellers ja).
Hvis du ikke bruger overlay buffer, så prøv at slå den til. Så undgår du
interferens pga linieantallene.

Hvordan ser filmen ud på din monitor ? Har dit afspilningsprogram en
deinterlacefunktion som du evt kan slå til/fra ?

Niels Dybdahl

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-01-05 20:05

Til den aktuelle film (fix og færdig) brugte jeg clone mode. Men
efterfølgende prøvede jeg kun at bruge min PC monitor, og synes jeg stadig
at det hakkede lidt i det. Undersøgte det dog mest ved at kigge på
rulleteksterne.

Jeg mener at jeg anvender overlay. Hvis det kan være til nogen hjælp så er
mit grafikkort et ATI 9600pro. Kan der være noget med opsætningen af det
eller driver??

Fra : devilman

Dato : 26-01-05 00:31

ATI 9600pro har jeg haft og det er ikke god til video.......
9600 er lidt af et problembarn............

Motherboard: Asus A7N8X-E Deluxe
ram: 3x 512MB PC3200 DDR SDRAM
GrafikKort: ATI Radeon 9800 Pro (R350)
CPU: AMD Athlon XP-A, 2166 MHz (6.5 x 333) 3000+ Barton
CPUkøler: AeroCool HT-101
drev:
PIONEER DVD-RW DVR-108
NEC DVD_RW ND-3500AG

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-01-05 09:50

> [...]
> hurtigt nok. Det var værst når det var hele skærmen som skulle opdateres.
> også rulletekster hakkede lidt i det når de rullede op ad TVet.

En ting til: Nogen afspillere læser ikke nok forud fra DVDen. Hvis den så
har problemer med at læse, får du hak i billedet. Prøv evt at afspil fra
harddisk istedet.

Niels Dybdahl