Hvilket kort med Dual analog udgang?
Fra : Alberich

Dato : 24-01-05 09:14

Jeg har brug for et kort der kan klare 2 skærme i hver sin opløsning.
Jeg har søgt på edbpriser.dk men de resultater jeg får der er med 1xVGA
og 1xDVI udgang og ikke 2xVGA.
De kort er vel heller ikke rigtig dual-head kort? Det er vel samme
billede der sendes ud på begge udgange, og så dur det jo ikke.

Nogen der kender til et 2xVGA kort?
Det behøver ikke være noget vildt og voldsomt. Skal bare bruges til mere
eller mindre almindelige kontor applikationer. Skal dog kunne klare
minimum 1280x1024, men det er vel halvsvært at finde et kort i dag der
ikke kan det.

Fra : hubbihub

Dato : 24-01-05 09:28

Mit MSI 5900XT kom med 1 DVI + 1 VGA - men der var så en VGI->VGA adapter
med i kassen - så
man kan konvertere til 2 stk VGA

Eivind

Fra : Alberich

Dato : 24-01-05 09:32

hubbihub wrote:
> Mit MSI 5900XT kom med 1 DVI + 1 VGA - men der var så en VGI->VGA adapter
> med i kassen - så
> man kan konvertere til 2 stk VGA

Men de to udgange er vel stadig ikke uafhængige af hinanden. Altså
stadig samme billede på de to udgange.

Fra : hubbihub

Dato : 24-01-05 10:52

Nej nej - du kan køre ægte dual skærm

Jeg kører p.t med en Fladskærm (via DVI) og en VGA som 2 skærms setup -
virker fint

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-01-05 10:12

> [...]
> eller mindre almindelige kontor applikationer. Skal dog kunne klare
> minimum 1280x1024, men det er vel halvsvært at finde et kort i dag der

Jeg kører med et kort baseret på nVidia GeForce FX 5200 og har tidligere
brugt et Matrox (vistnok noget med 400 Dualhead).
Prøv f.eks:

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-01-05 10:13

> [...]
> De kort er vel heller ikke rigtig dual-head kort? Det er vel samme
> billede der sendes ud på begge udgange, og så dur det jo ikke.

Prøv f.eks: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88236

Niels Dybdahl

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 11:31

> [...]
> eller mindre almindelige kontor applikationer. Skal dog kunne klare
> minimum 1280x1024, men det er vel halvsvært at finde et kort i dag der

Først havde jeg et Radeon 7000, så et 7500 og nu et 9500 Pro, alle med én
VGA og én DVI udgang, og til alle tre kort fulgte der en adaptor med så man
kunne slutte en ekstra VGA skærm til på DVI udgangen!...

Jeg har også monteret et 9800 Pro og et 9800 XT i nogle venners maskine hvor
der ligeledes fulgte et adaptor stik med. Der har været mulighed for at køre
som dual monitor eller clone på alle kortene...

Iøvrigt kan jeg endda køre dual monitor med mit TV...

Så gå du blot ud og køb hvilket som helst grafikkort med VGA + DVI!
(Jeg har endnu ikke set nogen hvor adaptoren IKKE fulgte med!)

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-01-05 05:45

Alberich wrote:
> Jeg har brug for et kort der kan klare 2 skærme i hver sin opløsning.
> Jeg har søgt på edbpriser.dk men de resultater jeg får der er med
> 1xVGA og 1xDVI udgang og ikke 2xVGA.

Det problem er hurtigt løst med en DVI-VGA omformer.. der normalt følger
med i købet.

> De kort er vel heller ikke rigtig dual-head kort? Det er vel samme
> billede der sendes ud på begge udgange, og så dur det jo ikke.

Det afhænger af hvordan du sætter det op i driverindstillingerne. Du kan
lave spanning, clone mode eller dualview med Nvidia kort. Jeg kender
ikke så meget til ATI, men jeg går ud fra at de har de samme
valgmuligheder. Og så kan man bruge programmet Hydravision (også fra
ATI) til at sætte profiler op til forskellige programmer, som f.eks.
hvor man vil have vinduer skal åbne osv osv.
Nvidias Forceware drivere har det indbygget et eller andet sted i
indstillingerne.

> [...]
> mere eller mindre almindelige kontor applikationer. Skal dog kunne
> klare minimum 1280x1024, men det er vel halvsvært at finde et kort i

Køb et tilfældigt men nogenlunde moderne Geforce eller Radeon kort.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Alberich

Dato : 25-01-05 15:15

Sune Salminen wrote:

> [...]
> ATI) til at sætte profiler op til forskellige programmer, som f.eks.
> hvor man vil have vinduer skal åbne osv osv.

Kan man med Hydravision tvinge applikationer til at starte op på anden
skærm end den primære?
Også med non-ATI kort? For det ville jo være en rigtig god ting hvis man
kunne det :)

> Nvidias Forceware drivere har det indbygget et eller andet sted i
> indstillingerne.

> Køb et tilfældigt men nogenlunde moderne Geforce eller Radeon kort.

Jeg har netop nået at bestille et Matrox G550, men det kan da være man
også skal forsøge sig med et ATI eller nVidia kort. Hvis de har bedre
muligheder for at styre applikationer og den slags.

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-01-05 02:43

Alberich wrote:
> Sune Salminen wrote:

/snip

> Kan man med Hydravision tvinge applikationer til at starte op på anden
> skærm end den primære?
> Også med non-ATI kort? For det ville jo være en rigtig god ting hvis
> man kunne det :)

Nej, det virker kun med ATI kort fordi det 'arbejder sammen' med
driverne.

> Jeg har netop nået at bestille et Matrox G550, men det kan da være man
> også skal forsøge sig med et ATI eller nVidia kort. Hvis de har bedre
> muligheder for at styre applikationer og den slags.

Det skulle da undre mig meget hvis ikke Matrox tilbyder noget
tilsvarende, eller måske endda bedre.

-Sune