? Billigt grafik kort til Doom3
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 23-01-05 18:24

Er der nogen der kan anbefale et billigt grafik kort til doom3?
Jeg er ved at sammensætte en PC til en af mine venner, men jeg spiller ikke
selv, og har ingen anelse om hvor lidt han kan slippe for at betale.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh..Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 18:34

Søren Jørgensen wrote:
> [...]
> Jeg er ved at sammensætte en PC til en af mine venner, men jeg
> spiller ikke selv, og har ingen anelse om hvor lidt han kan slippe

Hvis det skal være billigt er det eneste rigtige køb et 6600GT.
....eller tilsvarende ATI, men det ved jeg ikke hvad hedder.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 23-01-05 19:05

> Hvis det skal være billigt er det eneste rigtige køb et 6600GT.

Takker for svaret.
Hvad med Far cry? Stiller det de samme betingelser til grafik kortet?

Mvh..Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 19:40

Søren Jørgensen wrote:

> Takker for svaret.
> Hvad med Far cry? Stiller det de samme betingelser til grafik kortet?
>
> Mvh..Søren

Ja, noget i den stil. Farcry kan så vidt jeg ved indstilles ud i det
uendelige, men kører også fint på ældre generationer af grafikkort som
Doom III slet ikke virker på. Geforce 2 for eksempel.

-Sune

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 23-01-05 20:02

Ok. så kan vi jo næsten komme ned på en 500.- seddel.

Mvh...Søren

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 20:08

On Sun, 23 Jan 2005 20:01:36 +0100, "Søren Jørgensen"
<soeren@smukkeagner.dk> wrote:

>Ok. så kan vi jo næsten komme ned på en 500.- seddel.

Ikke hvis det også skal køre Doom3. Så skal du nok
regne med 3 gange så meget. ( mindst )

Men CPU og RAM har jo også noget at sige.

mvh Mads

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-05 07:48

Mads wrote:

> Ikke hvis det også skal køre Doom3. Så skal du nok
> regne med 3 gange så meget. ( mindst )
>
> Men CPU og RAM har jo også noget at sige.
>
> mvh Mads

jeg synes både Far Cry og Doom3 kører glimrende på mit ti4200.
Men hvor man finder sådan et vides ikke. Brugt burde det jo ikke koste mere
end 3-400kr.

Barton 2500@3200
2x512mb PC3200 RAM
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-01-05 09:25

Peter Holm skrev:

> jeg synes både Far Cry og Doom3 kører glimrende på mit ti4200.
> Men hvor man finder sådan et vides ikke. Brugt burde det jo ikke koste mere
> end 3-400kr.

Og her er et helt nyt til 449,- plus fragt:

Benjamin

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-05 15:40

Laziter [9440] wrote:

> Og her er et helt nyt til 449,- plus fragt:

men Varen er IKKE på lager!
mon den kommer det.....
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Jakob

Dato : 27-01-05 16:23

> men Varen er IKKE på lager!
> mon den kommer det.....

Det må man da ikke håbe, et gf4200 vil da være et meget kortsigtet køb
til spil. Det kan godt være at det kan gøre spillet i directx(7) eller 8
men man får da overhovedet ikke det ud af det et bedre kort kan give.

Så hellere finde et brugt 9800 pro.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 20:33

Søren Jørgensen wrote:
> Ok. så kan vi jo næsten komme ned på en 500.- seddel.
>
> Mvh...Søren

Ja, hvis han ikke skal spille Doom III.

Et 6600 GT er stadig mit bedste bud. Det koster omkring 1500 kroner.

-Sune

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 19:55

On Sun, 23 Jan 2005 19:05:12 +0100, "Søren Jørgensen"
<soeren@smukkeagner.dk> wrote:

>Hvad med Far cry? Stiller det de samme betingelser til grafik kortet?

FarCry er ikke helt så krævende som Doom3

Jeg har et Radeon 9600 XT kort og FarCry kører fint i 1024x768
mens Doom3 bliver noget værre hakkeværk i den opløsning.

mvh Mads

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 23-01-05 20:01

> Jeg har et Radeon 9600 XT kort og FarCry kører fint i 1024x768
> mens Doom3 bliver noget værre hakkeværk i den opløsning.

Ok. det vil sige at man skal over 1.000.- for at kunne spille Far cry?

Kan man klemme sig ned på 700-800.- for et grafik kort der?
Hvis ja, går man så alt for meget på kompromis hvis man sammenligner med et
9600 XT kort?

Mvh..Søren

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 20:06

On Sun, 23 Jan 2005 20:00:35 +0100, "Søren Jørgensen"
<soeren@smukkeagner.dk> wrote:

>Ok. det vil sige at man skal over 1.000.- for at kunne spille Far cry?

Det kommer jo an på hvad du køber.
Du kan få et Radeon 9600 XT for 1019,-
men det er da ikke umuligt at et lidt mindre kort kan bruges.

Jeg har kun prøvet FarCry på et Radeon 7500 og et 9600XT
og på det gamle 7500 kunne man ihvertfald ikke spille FarCry

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-05 20:17

> [...]
>
> Kan man klemme sig ned på 700-800.- for et grafik kort der?
> Hvis ja, går man så alt for meget på kompromis hvis man sammenligner med

Radeon 9600 Pro, det kan fås for 800 kr tror jeg...
Ellers kan du sikkert få et 9600 Pro/XT brug for 500...

Der er ikke den store hastighedsforskel på Pro og XT kortene, de er som sagt
fine til Far Cry, men i underkanten til Doom 3...

Brian

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-01-05 20:26

Søren Jørgensen wrote:

> Ok. det vil sige at man skal over 1.000.- for at kunne spille Far cry?
>
> Kan man klemme sig ned på 700-800.- for et grafik kort der?

Far Cry kan fint spilles med et Geforce4 Ti4200 i 1024*768 (omend der
skal gåes lidt på kompromis med detaljerne, men ikke så meget at det
bliver grimt at se på), som kan findes til omkring 500 kr (dog med lang
ventetid). Men det er derimod *aaalt* for lidt til Doom3, som kun kan
køres i 640*480 hvis det skal være flydende :-/

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 20:59

> Jeg har et Radeon 9600 XT kort og FarCry kører fint i 1024x768
> mens Doom3 bliver noget værre hakkeværk i den opløsning.

Hvad har du af processor ? Jeg har en amd 1700+ og et radeon pro og jeg
kan stort set ikke køre far cry demoen. Det kan være det er meget
processor intensivt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 21:16

On Sun, 23 Jan 2005 20:59:01 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Hvad har du af processor ? Jeg har en amd 1700+ og et radeon pro og jeg
>kan stort set ikke køre far cry demoen. Det kan være det er meget
>processor intensivt.

En AMD XP2400+ ( 2 GHz ) men på et ældre
bundkort, så RAM'en er kun 133 MHz

mvh Mads

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 22:36

Jakob wrote:

> Hvad har du af processor ? Jeg har en amd 1700+ og et radeon pro og
> jeg kan stort set ikke køre far cry demoen. Det kan være det er meget
> processor intensivt.

Underligt. Jeg gennemførte Far Cry demoen på en 1400MHz Pentium III med
et Geforce 2Ti, og det kørte som Hans i Grethe.

-Sune

Fra : Jakob

Dato : 23-01-05 23:53

> Underligt. Jeg gennemførte Far Cry demoen på en 1400MHz Pentium III med
> et Geforce 2Ti, og det kørte som Hans i Grethe.

Det er sgi for sært. Tilgengæld var jeg chokeret over at hl 2 faktisk
var rigtig godt spilbart på min maskine, det kunne mange af de andre
spilproducenter lære noget af, det er sgu godt lavet.

Nå det kan være at jeg skal give far cry en chance til :0)

Jakob