ATI Radeon 9600 Pro VGA/DVI problem
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 22-01-05 14:24

Hejsa

Jeg har en AOC LM800 18.1" fladskærm, og et Radeon 9600 Pro grafikkort. Mit
problem/spørgsmål går på at hvis jeg sætter VGA stikket fra AOC'en i VGA
stikket på grafikkortet, så får jeg under hele opstart af PC'en en "Input
Mode Not Supported" på skærmen, lige indtil logonskærmen kommer frem, og den
går i 1280*1024 opløsningen. Derefter fungerer alt upåklageligt, men det
btyder jo at jeg ikke kan se hverken BIOS eller XP opstartsbillede.

Hvis så jeg istedet smider det medfølgende konverterkabel fra DVI til VGA
på, og sætter det i DVI stikket på grafikkortet, og sætter skærmens VGA
kabel til VGA stikket på DVI/VGA kablet, fungerer det hele fint.

Man kan så sige at jeg bare kan gøre det, men problemet er at jeg skal have
smidt 2 skærme på, hvoraf den ene er en VGA skærm, og den anden en DVI
skærm. Hvad gør man så? Hvis jeg bruger konverterkablet i DVI stikket, er
det så et "rigtigt" DVI siganl jeg får i mit DVI stik på konverterkablet,
eller er det bare alm VGA smidt ud på DVI porten?

Og kan man egentligt køre med 2 skærme, hvor den ene er VGA og den anden
DVI?

Mvh
Jacob

Fra : Martin

Dato : 16-02-05 19:12

"Input Mode Not Supported" på skærmen...

Prøv at opdatere bios og chipset drivere...
Mvh Martin Franch