TVkort
Fra : Allan Møller

Dato : 22-01-05 12:13

Hvilket kort vil i anbefale hvis jeg skal se lidt tv på pc'en og evt.
caupture ?
Jeg har kigget på edbpriser efter kort i 500 kr. klassen men de anmeldelser
der er går lige fra rigtigt godt til elendigt på det samme kort.
Så der kommer jeg noget i tvivl.

Skal jeg vælge et med mulighed for at capture i flest formater (mpeg1-2-4) ?
Eller hvad er bedst at capture i ?

Mvh. Allan

Fra : Steen Gellett

Dato : 22-01-05 13:57

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så der kommer jeg noget i tvivl.
>
> Skal jeg vælge et med mulighed for at capture i flest formater (mpeg1-2-4)

Jeg har lige købt et Hauppauge WinTV PVR-150...........super lækkert kort
med indbygget encoder ( hardware...dvs maskin uafhænigt ). Det kan alt det
et godt TV-Tuner kort skal kunne..............Købt hos DataWorld i Roskilde
til 778 kr..............

Det har flg quality settings:

MPEG1 VCD = 0,65 GB / Hour
MPEG2 2.0Mbit = 0,90 GB / Hour
MPEG2 12.0Mbit = 5.40 GB / Hour
DVD Std = 3.10. GB / Hour
DVD Long = 2.40 GB / Hour
DVD Ex.Long = 1.20 GB / Hour
SVCD std = 0,80 GB / Hour

lidt for enhver smag............og Ulead DVD moviefactory 3E medfølger.....

Fra : KT

Dato : 23-01-05 15:32

> Det har flg quality settings:
>
> MPEG1 VCD = 0,65 GB / Hour
> MPEG2 2.0Mbit = 0,90 GB / Hour
> MPEG2 12.0Mbit = 5.40 GB / Hour
> DVD Std = 3.10. GB / Hour
> DVD Long = 2.40 GB / Hour
> DVD Ex.Long = 1.20 GB / Hour
> SVCD std = 0,80 GB / Hour

Du kan også selv oprette dine egne settings, hvis du ønsker det.

Mvh Kim

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-01-05 10:19

> [...]
> med indbygget encoder ( hardware...dvs maskin uafhænigt ). Det kan alt det
> et godt TV-Tuner kort skal kunne..............Købt hos DataWorld i

Øh forskellen mellem Hauppauge PVR-250 og PVR-150 skulle netop være at
PVR-150 ikke kan komprimere i MPEG1. Men MPEG2 er også meget bedre.

Niels Dybdahl

Fra : Edmund

Dato : 24-01-05 20:52

Niels Dybdahl wrote:
> Øh forskellen mellem Hauppauge PVR-250 og PVR-150 skulle netop være at
> PVR-150 ikke kan komprimere i MPEG1. Men MPEG2 er også meget bedre.

De skriver at den kan lave vcd
http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html

Create your own Digital Video Recorder! The WinTV-PVR-150 turns your PC
into a digital video recorder. Record TV program or home videos to disk,
play them back to your PC screen or burn them onto DVD. With data rates
from 4.4MBits/sec up to 12Mbits/sec (or as low as 1 Mbit/sec with VCD
formats),