PCI-E kort valg...
Fra : ct

Dato : 19-01-05 14:57

Hvis man nu erhverver sig et MSI s939 SLI bundkort...

Ville I så vælge et ATI X850 XT, eller et GF6800Ultra, begge selvfølgelig
PCI-E ???

ATI er vel den hurtigste generelt, men Nvidia' en kan udvides med et ekstra
kort...engang...

ct

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 15:22

ct wrote:

> ATI er vel den hurtigste generelt, men Nvidia' en kan udvides med et
> ekstra kort...engang...

Jeg ville satse på nVidia, da SLi giver mulighed for "SMP" på
grafikkort-niveau.

http://www.game-over.net/reviews.php?id=928&page=reviews
Læs de første 3 linier under 'Eye candy'

Forestil dig så 2 nVidia-kort på denne måde.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-01-05 16:05

ct wrote:
> [...]
> PCI-E ???
>
> ATI er vel den hurtigste generelt, men Nvidia' en kan udvides med et ekstra

Jeg ville også vælge ud fra kvalitetens af tv-out hvor ATI vinder over
nVidia. Specielt nu hvor TVTool gutten har opgivet at få viden fra
nvidia om hvordan man forbedrer tv-out fra deres chip.

mvh Bernhard

Fra : Anders F

Dato : 19-01-05 16:24

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote in message

> Jeg ville også vælge ud fra kvalitetens af tv-out

Som forhåbentligt er en sekundær funktion! Det er sgu' da synd at vise video
med et af de nævnte kort

/A

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-01-05 19:57

Anders F wrote:
> [...]
>
> ekstra

> Som forhåbentligt er en sekundær funktion! Det er sgu' da synd at vise video

Nu har det jo indtil videre (pre pci-x) ikke været muligt at sætte 2 agp
grafikkort i pc'eren og hvis man bruger sin pc'er til både film på tv og
spil så har man ærlig talt et dilemma.

Jeg valgt et ATI 9800pro da jeg skiftede sidst. Det gjorde jeg ud fra
problemet med nvidia grafikkortenes ringe tv-out og ATI's gode 3D ydelse.

I dag er problemet lidt anderledes. Nvidia kan levere den absolutte
højeste ydelse (men til absolut højeste pris) men de kan ikke levere en
tv-out kvalitet som er noget specielt. ATI derimod kan levere en ganske
god tv-out og ganske hæderlig 3D ydelse.

Hvis jeg skal vælge ud fra ovenstående har nvidia ikke en chance i mine
øjne. Men når man nu tager pci-x med ind i billedet, så kan man jo vælge
det 3D kort man bedst kan lide og så et matrox kort til tv-out (hvis man
kan få pci-x udgaver af dem). På den måde kan man få top 3D ydelse samt
top tv-out kvalitet.

Jeg synes bare det er ærgeligt at nVidia og til dels også ATI sjofler
med deres tv-out kvaliteter og samtidig forlanger temmelig mange penge
for kortene.

mvh Bernhard

Fra : ct

Dato : 20-01-05 06:54

> Nu har det jo indtil videre (pre pci-x) ikke været muligt at sætte 2 agp

Du mener PCI express (ikke helt det samme)

> I dag er problemet lidt anderledes. Nvidia kan levere den absolutte
> højeste ydelse (men til absolut højeste pris)

Nej det passer ikke helt - generelt er Nvidia hurtigst til OpenGL spil og
ATI er hurtigst til D3D spil - men de ligger *meget* tæt (ATI X800XT og
GF6800 Ultra). De koster iøvrigt det samme for topmodellerne (ca 4000,-)

ct

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 13:38

ct wrote:

> Nej det passer ikke helt - generelt er Nvidia hurtigst til OpenGL
> spil og ATI er hurtigst til D3D spil - men de ligger meget tæt (ATI

nVidia kan SLi, det kan ATI ikke. Dérfor er nVidia hurtigere.

Jesper G. Poulsen

Fra : ct

Dato : 24-01-05 02:08

> nVidia kan SLi, det kan ATI ikke. Dérfor er nVidia hurtigere.

ah ja, 2 geforce er hurtigere end 1 radeon - ja nemlig ja

Fra : Claus Albæk

Dato : 26-01-05 21:09

så kan man også vende den og sige at alienware kan koble dine ati kort
sammen i sli lign setup og så er ATI hurtigst alligevel...

husk at der også findes andre sli-agtige teknologier end lige nvidia's
alienware og gigabyte har deres bud og mon ikke også der kommer andre
der vil med i legen.

--
Claus Albæk
claude@eugina.dk