pci express, giver det meget bedre ydelse ~
Fra : Jakob

Dato : 18-01-05 10:19

JEg står for at skal cpu, bundkort og grafikkort opgradere en maskine.
Valget står mellem en løsning med barton 3200 og agp grafikkort, eller
muligvis en 64 bit 3000, med et pci express grafikkort.

Derfor vil jeg lige høre om der er nævneværdig forskel på de to
standarder med ens graffikkort ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 18-01-05 11:34

Derfor vil jeg lige høre om der er nævneværdig forskel på de to
standarder med ens graffikkort ?

Nej, det er der ikke. Men du skal ikke forvente at nye grafikkort kommer til
AGP. Desuden har PCI express den fordel at det kan levere mere strøm, så man
ikke behøver et strømstik til grafikkortet.

Mvh
Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-01-05 16:29

Jakob M wrote:

Desuden har PCI express den fordel at det kan levere
> mere strøm, så man ikke behøver et strømstik til grafikkortet.

Hvad er fordelen ved det, strømmen kommer da fra det samme sted. Kan det
ikke være ligemeget om den kommer igennem et stik eller selve PCI-E
porten?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-05 17:29

Sune Salminen wrote:

> Hvad er fordelen ved det, strømmen kommer da fra det samme sted. Kan

Ingen.

> det ikke være ligemeget om den kommer igennem et stik eller selve
> PCI-E porten?

Det belaster bundkortet langt mere at sende strømmen gennem
PCI-Express-connectoren, end at tilføre strøm via en separat
forbindelse.

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-01-05 00:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ingen.

> Det belaster bundkortet langt mere at sende strømmen gennem
> PCI-Express-connectoren, end at tilføre strøm via en separat
> forbindelse.

Klart, det giver mening. Der er selvfølgelig flere komponenter under
belastning end hvis strømmen tappes direkte fra strømforsyningen.

-Sune

Fra : Jakob M

Dato : 18-01-05 19:56

> Hvad er fordelen ved det, strømmen kommer da fra det samme sted. Kan det
> ikke være ligemeget om den kommer igennem et stik eller selve PCI-E
> porten?

Jo, grafikkortet er ligeglad med hvor strømmen kommer fra, men man slipper
for endnu en ledning der blafrer i kabinettet.

Mvh
Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-05 11:40

Jakob wrote:

> Derfor vil jeg lige høre om der er nævneværdig forskel på de to
> standarder med ens graffikkort ?

Der er ingen ydelsesmæssig forskel på AGP og PCI-Express med de kort
der findes idag (og et stykke ud i fremtiden). Husk på, at AGPx8 ikke
engang er udnyttet med de nye kort.

Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jakob

Dato : 18-01-05 11:47

> Der er ingen ydelsesmæssig forskel på AGP og PCI-Express med de kort
> der findes idag (og et stykke ud i fremtiden). Husk på, at AGPx8 ikke
> engang er udnyttet med de nye kort.

OK tak til jer begge.

MVH

Jakob