Hvilket kort til max ca. 1600 ?
Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 16:58

Skal til at opgradere en maskine med nyt bundkort, cpu (64 bit 3200+,
eller 3200 barton), og vil derfor gerne vide hvilket graffikort der
giver mest ydelse for pengene.

Skal det være et 6600 gt eller hvad det nu hedder, radeon 9800 pro,
x600xt, x700xt eller...... ? det er jo en jungle.

Er egentlig mest til radeon men ikke fanatisk.

Hjælp ??

MVH

Jakob

Fra : OCB

Dato : 17-01-05 17:09

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har lige købt et 6600GT og kan varmt anbefale det. Du skal dog være
opmærksom på, at disse kort tit larmer en del, men sætter du en Zalman VF700
køler på, så er støjen væk og du har lækker ydelse i mellemklassen til meget
lidt penge, samlignet med de "tunge og dyre".

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 18:29

> Jeg har lige købt et 6600GT og kan varmt anbefale det. Du skal dog være
> opmærksom på, at disse kort tit larmer en del

Ja det er også det jeg har hørt. Ville egentlig helst undgå at skifte
køleren ud, med dertil tab af garanti, men ok hvis det er det kort det
giver max så kan det da være at det skal overvejes.

Tak for svaret

Jakob

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-01-05 19:53

Jeg fatter altså ikke hvad I taler om......

Nu har jeg fået "test-lyttet" vores to spillemaskiner af 3 i familien.

Den ene er en 3-4 år gl "silent" IBM netvista med et 1 årPOV FX5600 kort.
Uden grafik kort siger den *intet*

Den anden er en 2/4 år gammel Dell GX270 med et helt nyt POV 6600GT kort

Begge (jeg er jo forudindtaget med mit kendskab til "indmaden") siger, at
IBM/5600 kombinationen "larmer" mere end Dell/6600GT kombinationen. jeg er
helt enig.

Konklusionen må være at 6600GT larmer så meget mindre end FX5600, at det kan
kompensere for Dell's blæser. Med mindre at jeg har være heldig/uheldig at
få nogle kort der er helt anderledes end alle andres ....

/Bjarke

Fra : Jakob

Dato : 17-01-05 20:28

> Begge (jeg er jo forudindtaget med mit kendskab til "indmaden") siger, at
> IBM/5600 kombinationen "larmer" mere end Dell/6600GT kombinationen. jeg er
> helt enig.

OK, tak for det, ved du tilfældigvis hvilket kort der sidder i den,
altså hvilken producent ?

Jakob

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-01-05 21:21

De er begge fra "Point of View"

Fra : Peet

Dato : 17-01-05 20:55

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en meddelelse news:csh1jh$pr3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> være heldig/uheldig at få nogle kort der er helt anderledes end alle andres ....

Vi har et par nyere Dell 8600 er det vist, på mit arbejde og de har
en irriterende gennemtrængende lyd. Man tænker ikke over lyden
i det daglige, men det er dejligt befriende når man slukker om aftenen,
så registrerer man tydeligt forskellen.