Strømproblem med GF6600 GT
Fra : ___P.Sir___

Dato : 14-01-05 23:13

Efter installation af nyt ovenst. kort (fra Sparkle) får jeg ved
opstart meddelelse om, at nogle af kortets funktioner er slået fra, da
det ikke får strøm nok. Den minder om, at der er et separat strømstik
på kortet - men det har jeg allerede taget i brug.
Min strøm kommer fra en 400 khz strømforsyning, så det burde da være
nok. Men det er helt tydeligt, at kortet ikke yder max, da billedet
hakker.
Nogen andre der har oplevet dette problem, og måske ved hvad man kan
gøre ved det?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-05 23:36

___P.Sir___ wrote:

> Nogen andre der har oplevet dette problem, og måske ved hvad man kan
> gøre ved det?

Hvilken PSU har du siddende på?

Jesper G. Poulsen

Fra : ___P.Sir___

Dato : 15-01-05 10:39

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvilken PSU har du siddende på?

Den hedder Turbolink, model win-400ps + PFC pentium4.
AC input 230v-4,5a, 50hz. DC output 400w.

+3,3v:15a/+5v:30,0a/+12v:15,0a/-5v:0,6a/-12v:0,6a/+5vsb:2,0a.

--
m.v.h. Preben

Fra : N´far

Dato : 15-01-05 13:22

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Den hedder Turbolink, model win-400ps + PFC pentium4.
> AC input 230v-4,5a, 50hz. DC output 400w.

> +3,3v:15a/+5v:30,0a/+12v:15,0a/-5v:0,6a/-12v:0,6a/+5vsb:2,0a.

Det er sådan set det samme , som på min 300W.
Hvad sidder der ellers i PC´en af ramklodser, HD og CD, DVD, USB ?
Har du ik en anden PSU, du kan prøve med ?

Fra : ___P.Sir___

Dato : 15-01-05 13:41

N´far wrote:

> "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sådan set det samme , som på min 300W.
> Hvad sidder der ellers i PC´en af ramklodser, HD og CD, DVD, USB ?
> Har du ik en anden PSU, du kan prøve med ?

Jamen jeg har 3 harddiske og et dvd/cd brænderdrev, diskettedrev,
Keyboard, mus, lydkort, webcam, højttalere, joystik.
Jeg har en psu i en anden skrottet pc, 300w, som jeg selfølgelig lige
kan prøve at tilslutte. Men den giver da næppe mere power end en 400w?

--
m.v.h. Preben

Fra : N´far

Dato : 15-01-05 14:01

> [...]
> Jeg har en psu i en anden skrottet pc, 300w, som jeg selfølgelig lige
> kan prøve at tilslutte. Men den giver da næppe mere power end en 400w?

Jeg kender ik din PSU,desværre. Men prøv da med den anden..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 14:36

___P.Sir___ wrote:

> kan prøve at tilslutte. Men den giver da næppe mere power end en 400w?

Det er ikke effekten der har betydning, men derimod strømformåen ved
relevante spændinger. Og jeg mener (hæng mig ikke op på det) at 12V er
relevant for ekstrastikket på et grafikkort.

Jesper G. Poulsen

Fra : ___P.Sir___

Dato : 15-01-05 15:16

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er ikke effekten der har betydning, men derimod strømformåen ved
> relevante spændinger. Og jeg mener (hæng mig ikke op på det) at 12V er
> relevant for ekstrastikket på et grafikkort.

Den gamle virkede ikke. Men efter jeg satte den nye tilbage i, har jeg
ikke fået den nævnte advarsel. Hvorfor ved jeg ikke, men tilsyneladende
virker det nu. Skal nu bare have fundet ud af at optimere kortet, da
det stadig hakker lidt ved bevægelser. Og det kan vel ikke passe med
1gb ram, 3000 mhz processor - og så dette 6600 gt kort, vel? Nogen
steder I lige kender hvor der er "brugsanvisning" i optimering af
grafikkort?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 15:29

___P.Sir___ wrote:

> Den gamle virkede ikke. Men efter jeg satte den nye tilbage i, har jeg
> ikke fået den nævnte advarsel. Hvorfor ved jeg ikke, men

Det kan være at ekstrastikket er blevet korrekt monteret anden gang

> vel ikke passe med 1gb ram, 3000 mhz processor - og så dette 6600 gt

Hvilken CPU er der i?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Vagle

Dato : 15-01-05 15:37

___P.Sir___ wrote:
> [...]
> 1gb ram, 3000 mhz processor - og så dette 6600 gt kort, vel? Nogen
> steder I lige kender hvor der er "brugsanvisning" i optimering af

Du kan ikke forvente uanset at alle spil vil glide glat på 1600x med et
nyt skjermkort.
Dessuden er et 6600GT bare det halve over hvad et 6800GT kan.
Så: Skru ned oppløsning & textures detail og have det hyggelig med
kortet slik det er.

--
Jan Vagle

Fra : N´far

Dato : 15-01-05 15:38

> [...]
> 1gb ram, 3000 mhz processor - og så dette 6600 gt kort, vel? Nogen
> steder I lige kender hvor der er "brugsanvisning" i optimering af

Det var da godt ...

Hent Everest fra nettet, vil jeg anbefale dig. Den vil give dig links til
installation/opgradering af DX9, grafikkortdriver, bundkortdriver og mm..

Så evt. også 3dmark03 og 05 fra futuremarks for at kunne samligne med
lignende systemer.