Softmod
Fra : K.Petersen

Dato : 14-01-05 14:45

Hej!

Er der mulighed for at softmodde et Radeon 9600 Pro ? ?

--
Mvh / Best Regards
K. Petersen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-01-05 14:59

"K.Petersen" <petersenk2004@pc.dk fjernDETTE> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der mulighed for at softmodde et Radeon 9600 Pro ? ?

Nej. Det eneste du kan gøre ved det, er at overclocke.

De kort der kan softmoddes er:
R 9500 til R 9700
R 9800SE til R 9800
X800 Pro til X800 XT(delvist)
X800 Pro VIVO til X800 XT

De to sidste er sværere, idet de skal flashes med en anden bios for at få
åbnet deres pipelines. X800 Pro bliver desuden ikke fuldstændig til et XT,
for det mangler Rage Theater chippen (bruges til TV-ind/-ud).

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-01-05 17:03

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "K.Petersen" <petersenk2004@pc.dk fjernDETTE> skrev i en meddelelse

> Nej. Det eneste du kan gøre ved det, er at overclocke.

Passer ikke helt, det kan softmoddes til et XT kort hvis de rigtige
mem-chips sidder derpå.
Der er enkelt forskelle på Pro og XT som f.eks. højere hastigheder og temp.
udlæsning, hvorvidt der åbnes flere pipelines kan jeg ikke lige huske, men
der er en mærkbar forskel.

Mvh
Benjamin

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-01-05 18:50

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> temp.
> udlæsning, hvorvidt der åbnes flere pipelines kan jeg ikke lige huske, men

Ok, det var jeg ikke klar over.

Jeg har heller ikke fulgt helt med i de kort, jeg har efterhånden længe kørt
9500@9700

VH
Henrik

Fra : K.Petersen

Dato : 15-01-05 02:53

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> Der er enkelt forskelle på Pro og XT som f.eks. højere hastigheder og
> temp. udlæsning, hvorvidt der åbnes flere pipelines kan jeg ikke lige

Hvor finder jeg et program til at gøre det? ?

Eller hvis du kan komme med nogle links
jeg kan kigge nærmere på ? ?

Fra : Brian Lund

Dato : 15-01-05 03:17

> Hvor finder jeg et program til at gøre det? ?
>
> Eller hvis du kan komme med nogle links
> jeg kan kigge nærmere på ? ?

For at kunne lave temp. udlæsning (som er den væsentlige forskel) skal dit
kort have en XT GPU! - Men ved at overclocke kortet kan du nemt nå XT
hastigheder, eller højere!

Jeg har aldrig hørt om et 9600 pro softmod, jeg vil dog ej nægte det... Men
hvis det findes kan det sikkert gøres med noget BIOS opdatering (google)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-01-05 03:37

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> For at kunne lave temp. udlæsning (som er den væsentlige forskel) skal dit
> kort have en XT GPU! - Men ved at overclocke kortet kan du nemt nå XT
> hastigheder, eller højere!

Mange nyere Radeon baserede kort bliver idag bestykket med den "store" GPU i
en given serie, der bliver så lukket af for f.eks. pipelines og andre ting
så det kommer "ned" på f.eks. SE eller PRO niveau.
Mange gange er den nemmeste måde at finde ud af det på, simpelthen at flashe
BIOS'en på kortet til den udgave man tænker på, enten virker det eller også
gør det ikke, man kan som regel altid flashe tilbage til den originale
version.

Til Henrik:
Prøv at søge på google efter en Radeon 9600 XT bios til kort, og helst gerne
en der passer sammen med producenten til dit kort, man skal passe på med at
blande forskellige producenters BIOS og kort.

Mvh
Benjamin

Fra : Brian Lund

Dato : 15-01-05 04:30

> [...]
også
> gør det ikke, man kan som regel altid flashe tilbage til den originale

Det er rigtigt :)

Men nu er den eneste forksel på 9600 Pro/XT faktisk clockfrekvensen og
mulighed for temperaturaflæsning! (Pipelines og busbredden til RAM er den
samme)

Sååh, hvis man ikke er så vild med at flashe BIOS ja så kan man bare nøjes
med OC ;)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-01-05 03:37

Og så skrev jeg til Henrik, sorry det var til K. Petersen

Mvh
Benjamin

Fra : Ivan [7100]

Dato : 15-01-05 11:21

> Eller hvis du kan komme med nogle links
> jeg kan kigge nærmere på ? ?

Google er som sædvanlig din ven.......spørg i deres forum. Der sidder nogle
hårde hunde..!! Held og lykke med det....

http://www.techpowerup.com/softmod/

Fra : K.Petersen

Dato : 15-01-05 16:40

Takker for alle svarene.

Vil prøve at google lidt og se hvad jeg kan finde ud af.

Fra : asap

Dato : 16-01-05 14:38

> Er der mulighed for at softmodde et Radeon 9600 Pro ? ?

Et 9600Pro kører med RV350-kerne og et 9600XT kører med RV360-kerne. Pil
køleren af og se om dit har RV360-kerne. Hvis det har, flasher du med en
XT-bios...