passivt kølet 6600gt
Fra : Jonas

Dato : 13-01-05 21:33

igen fra gigabyte, utrolig nok det eneste firma som gider lave passive kort.
http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-NX66T128VP.htm#

ærgeligt der ikke er flere firmaer i dk som hjemtager dem pånær
mindstormsystems som dog har den passive 6800...

mvh jonas.

Fra : Brian Luckow

Dato : 14-01-05 06:49

> [...]
>
> ærgeligt der ikke er flere firmaer i dk som hjemtager dem pånær
> mindstormsystems som dog har den passive 6800...

Spændende! Jeg går nemlig og kan ikke finde ud af, om jeg skal købe et
6600GT kort og så smide en passiv køler på, eller om jeg blot skal gå den
sikre vej, og købe et Sapphir 9600XT Ultimate (som netop er et passivt
kølet).

Er der slet ikke nogle her, der har gjort deres 6600GT passivt kølet, eller
bare kender til nogle links med test af "operationen"?

Mvh., Brian Luckow

Fra : Jonas

Dato : 14-01-05 15:41

du kan købe en Zalman VF700 og montere.. på 5v siger den meget lidt -
selvfølgelig mere end hvis den var passiv, men den er mere stille end min
Arctic silencer NV5 som jeg havde fixet via en zalman fanmate så den kun
kørte 5v. installationen er meget nemmere end de passive zalman kølere
zm80-c og d. jeg har et geforce 6800 @ 350/800 og den er 55c varm idle på
5v. der er nogle som har projekter igang med passivt kølede 6600GT'er - se
silentpcreview.com forums.

mvh jonas

Fra : Brian Luckow

Dato : 17-01-05 22:55

> [...]
> 5v. der er nogle som har projekter igang med passivt kølede 6600GT'er - se

Nu skal den være passiv, da maskinen skal være så lydløs som muligt, da det
er en HTPC til min stue. Nu må jeg lige se når mit kabinet er ankommet, om
der i det hele taget kan blive plads til et 6600GT kort, det må nemlig ikke
være ret langt pga. DVD-drevets placering. Har lige været inde på
silentpcreview.com og læse om dem, spændende, tak for tippet.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Anders F

Dato : 19-01-05 09:57

"Brian Luckow" <luckowbNOSPAM@grafisk.dk> wrote in message

> Nu skal den være passiv, da maskinen skal være så lydløs som muligt, da
det
> er en HTPC til min stue.

Med mindre man hopper på heatpipes og eksterne køleplader skal der jo altså
stadig luft gennem kabinettet. Med passiv køling mere end uden!!!
For "tunge" (>10W) grafikkort er det optimale imho, stadig noget ála Arctic
VGA Silencers der smider den varme luft ud af kabinettet. Om de er støjsvage
nok er så en anden sag.

/A

Fra : Brian Luckow

Dato : 20-01-05 22:06

> [...]
Arctic
> VGA Silencers der smider den varme luft ud af kabinettet. Om de er

Selvfølgelig, jeg vil bare prøve at begrænse antal blæsere til hvad der er
nødvendigt. Stømforsyningen bliver med en 120mm blæser, CPU'en får en Zalman
CNPS7700-Cu eller CNPS7000B-Cu, og så har kabinettet en 80mm blæser. Mon
ikke det skulle holde temperaturen lavt nok i kabinettet til, at jeg kan
køre med passivt kølet grafikkort og motherboard chipset?

Mvh., Brian Luckow