pci grafik kort
Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-01-05 22:15

Hejsa

jeg er blevet ejer af sådan en 2000 mhz mini pc. problemet er at jeg gerne
vil ha et 3d grafikkort deri, og der er kun pci slot i den.

jeg har kigget på et NVidia GeForce 6600 / PCI Express x16 / 2048 x 1536 /
256 MB DDR SDRAM (500 MHz) / VGA / DVI / osv.

men er det meget dårligere end et agp kort, og passer det i et alm pci slot
nu hvor det hedder pci express x 16.

forslag til andre grafikkort er også velkomne, de skal bare ligge mellem
1000-1500 kr

på forhånd tak

mvh Brian nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 22:19

Brian Nielsen wrote:

> gerne vil ha et 3d grafikkort deri, og der er kun pci slot i den.
> jeg har kigget på et NVidia GeForce 6600 / PCI Express x16 / 2048 x

PCI-Express er ikke PCI-kompatibel.

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 12-01-05 23:01

"Brian Nielsen" <Brian_maria@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 256 MB DDR SDRAM (500 MHz) / VGA / DVI / osv.
>
> men er det meget dårligere end et agp kort, og passer det i et alm pci

PCI Express skulle være bedre end AGP, men de kræver en speciel slot, er
ikke kompatible med PCI.

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 23:23

Aksel wrote:

> PCI Express skulle være bedre end AGP, men de kræver en speciel slot,

På papiret. Problemet er at AGP ikke er fuldt udnyttet med dagens
grafikkort, så et skifte til PCI-Express er absurd.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-01-05 00:13

ok. men hvad kan i så anbefale, jeg vil gerne ha den her lille maskine op og
køre, men gider ikke og smække et dyrt pci kort i den hvis det sucks

Fra : Brian Lund

Dato : 13-01-05 00:34

> [...]
> 256 MB DDR SDRAM (500 MHz) / VGA / DVI / osv.
>
> men er det meget dårligere end et agp kort, og passer det i et alm pci

Nej, AGP og PCI express x16 er lige gode med dét kort...
I teorien er PCI express dog _hurtigere_ end AGP!

> forslag til andre grafikkort er også velkomne, de skal bare ligge mellem
> 1000-1500 kr

Du vil IKKE kunne bruge et PCI express kort i din maskine, PCI og PCI
express er ikke det samme, og de er ikke kompatible!

Du skal have fat i et rigtigt PCI kort, hvis du nu havde prøvet med
avanceret søgning på edbpriser.dk og markeret PCI, havde du set hvad der var
at vælge imellem ;)

Dine valg er mellem Radeon 9250, 9200SE, Geforce FX 5200 eller matrox
millenium G550 eller G650...

Jeg er her ikke helt sikker på hvad der er bedst, men det kan
google/tomshardware sikkert svare på ;)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 13-01-05 01:57

> [...]
> millenium G550 eller G650...
>
> Jeg er her ikke helt sikker på hvad der er bedst, men det kan

Btw. så tvivler jeg på at nogen af PCI kortene er nært så hurtige som deres
AGP modstykker!
Så du skal ikke regne med at du kan komme til at spille nogen af de nyere
krævende 3D spil!

Brian

Fra : N´far

Dato : 13-01-05 02:37

Et PCI 5700LE ville nok være en mulighed. Om den kan købes nogle steder ved
jeg dog ikke.

Fra : asap

Dato : 13-01-05 13:17

Det kan ikke betale sig. Hvis du skal bruge sådan en mini-pc/barebone til
noget uden et AGP eller PCI-E grafikkort er det til kontorbrug og som
filmfremviser på tv.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-01-05 18:05

hmm filmfremviser...... du gav mig sgu en idé *lol* takker

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 18:49

Brian Nielsen wrote:

> hmm filmfremviser...... du gav mig sgu en idé lol takker

Vil du bygge en PC og en projektor ind i en gammel filmfremviser?

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 14-01-05 01:59

Brian skrev:
> hmm filmfremviser...... du gav mig sgu en idé *lol* takker

jeg har nogle pci grafikkort... se på www.tingholm.com/salg det ser ikke ud
til at de bliver solgt på den aukton de er på nu, men jeg kan først sælge
dem om et par dage, når auktionen er slut !!

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-01-05 06:25

ja et 8 mb pci grafikkort. tror sgu ikke det kan køre lotr - battle for
middle earth

men tak alligevel ;)

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 16-01-05 23:15

Brian Nielsen skrev:
> ja et 8 mb pci grafikkort. tror sgu ikke det kan køre lotr - battle for
> middle earth

nej det tvivler jeg nu også på, men det var nu også snakken om filmfremviser
jeg reagerede på...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com