GF2 MX/MX400...
Fra : Jens Jensen

Dato : 12-01-05 15:35

står der i grafik menu settings...

MOHAA multiplayer demo vil ikke starte. skal være DX8 mindst, siger den...

Er det et DX7 kort ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 15:47

Jens Jensen wrote:

> MOHAA multiplayer demo vil ikke starte. skal være DX8 mindst, siger
> den...
> Er det et DX7 kort ?

GF2 er DX7-kort. Du skal op i GF4 Ti, som minimum. De fås for under
500,- fra ny.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-01-05 16:23

> GF2 er DX7-kort. Du skal op i GF4 Ti, som minimum. De fås for under
> 500,- fra ny.

Den ku da ellers spille Far Cry demo, Halo TOCA2 RD osv. Begynder
spillepoducenter nu med det at ikke levere support til DX7 kort længere
ellers hvad skyldes det ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 17:16

Jens Jensen wrote:

> spillepoducenter nu med det at ikke levere support til DX7 kort
> længere ellers hvad skyldes det ?

Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg kan kun læse det du skriver og GF4 Ti
er DX8.

Jesper G. Poulsen

Fra : Zulu

Dato : 12-01-05 17:28

Jens Jensen wrote:

> Den ku da ellers spille Far Cry demo, Halo TOCA2 RD osv. Begynder
> spillepoducenter nu med det at ikke levere support til DX7 kort
> længere ellers hvad skyldes det ?

Ikke alle nye spil kræver DX8 i hardware. Half-Life 2, Doom3 og Far Cry gør
fx ikke.

Men det nye Prince of Persia, Sims 2 mfl. gør.

Jeg kunne forestille mig at flere og flere går over til at kræve DX8 som
minimum, da det vil spare en del udviklingstid ikke at skulle skrive både
DX7, DX8 og DX9 kode til spillet.

Zulu

Fra : Morten

Dato : 12-01-05 16:30

har du installeret dx8 ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 17:18

Morten wrote:

> har du installeret dx8 ?

Skal vi ikke hellere spørge efter om maskinen er opdateret?

Jesper G. Poulsen

Fra : Zulu

Dato : 12-01-05 17:26

Morten wrote:
> har du installeret dx8 ?

Det er fuldstændig underordnet.

Spillet kræver DX8.1 i hardware, og kan derfor ikke spilles med et Geforce
2MX.

Geforce 3 var det første Nvidia DX8 kort.

Men pas på!
Geforce4 MX er ikke DX8 - kun DX7, da det er bygget på Geforce 2.

Zulu

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-01-05 18:22

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Geforce 3 var det første Nvidia DX8 kort.
>
> Men pas på!
> Geforce4 MX er ikke DX8 - kun DX7, da det er bygget på Geforce 2.

Som sagt min kammerat kan spille det med et TNT2 og jeg kunne spille det med
mit tidligere GF4 MX420.

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-01-05 18:21

"Jens Jensen" <duerikke@hernospam.dk> skrev i en meddelelse
> står der i grafik menu settings...
>
> MOHAA multiplayer demo vil ikke starte. skal være DX8 mindst, siger den...

Min kammerat kan spille MOHAA med TNT2.
Så dette kort burde også kunne...

Venligst

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-01-05 13:54

Tak for svarene.

Her er demoen:
http://www.eagames.com/official/moh/pacassault/us/editorial.jsp?src=downloads

Pc har DX9c og grafikdriver er 66.93.
Kan det software emuleres måske ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 14:48

Jens Jensen wrote:

> Pc har DX9c og grafikdriver er 66.93.
> Kan det software emuleres måske ?

Nej. DirectX er en hardware-interface i grafikkortets hurtige GPU.

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-01-05 16:23

"Jens Jensen" <duerikke@hernospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ahhh vi snakker om Pacific assault...
Så tvivler jeg på et TNT2 kan..
Troede det var det gamle Mohaa

Venligst

Fra : Peter Pan

Dato : 15-01-05 10:31

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

http://www.eagames.com/official/moh/pacassault/us/editorial.jsp?src=download

> Ahhh vi snakker om Pacific assault...

Ja, det gik også lige op for mig! Men der blev også skrevet Mohaa og ikke
Mohpa i det oprindelige indlæg.

> Så tvivler jeg på et TNT2 kan..
> Troede det var det gamle Mohaa

Mopha kræver Directx 8.1. Det kan ikke engang køre på et GeForce4 kort. Man
skal op i Radeon 9xxx+ eller Geforce FX.+

Jeg kan iøvrigt oplyse at jeg ikke engang kan køre Mohpa i 800x600 uden at
det hakker engang imellem på mit Radeon 9700 np, og 2xMP2800 processorer og
1,5 GB ram. Det spil trækker tænder ud af selv et nyt high-end system.

Mvh
Anders