ATI Radeon 9800 med bedre køling?
Fra : Ivan [7100]

Dato : 10-01-05 20:19

Jeg har et Club 3D Radeon 9800 SE (
http://www.club-3d.nl/distri/productinfo/spec_vga.php?ordercode=CGA-S988TVD)
Softmoddet, så alle 8 pipelines er åbne. Det har kørt fint et halvt års tid,
men nu er maskinen begyndt at gå ned, når jeg spiller CS:Source. Med den
alm. driver, altså kun med 4 pipelines åben, kører det ok, men selvfølgelig
med manglende ydelse til følge. Fingeren på køleprofilen fortæller mig at
den er MEGET varm.......så måske lidt bedre køling kunne hjælpe?

Har overvej Zalmans Passiv-køler (
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=138&code=013 ), dog med
påmonteret blæser. Har læst meget godt om den, bl. a. på tweak.dk. Jeg har
et par blæsere siddende og hive luft igennem kabinettet. Alternativt har jeg
kigget på Arctic cooling ATI3
(http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=11 ) som også får fine
anmeldelser. Den puster den varme luft bagud, hvilket virker som en god
løsning.

Vil det overhovedet hjælpe? Hvilken en ville være at foretrække?

Fra : asap

Dato : 10-01-05 22:50

Jeg har været den glade ejer af en VF700-Cu fra Zalman i en uge. Den eller
VF700-AlCu kan stærkt anbefales. Mit kort er et 9800Pro flashet til 9800XT.

Fra : Ivan [7100]

Dato : 10-01-05 23:16

"asap" <dsl147843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været den glade ejer af en VF700-Cu fra Zalman i en uge. Den eller
> VF700-AlCu kan stærkt anbefales. Mit kort er et 9800Pro flashet til
> 9800XT.

Hvad er den primære forskel på de to? De ser MEGET ens ud......

Ok.....har du nogen erfaringer med de andre jeg nævnte? Sådan for
sammenligningens skyld.......

Fra : asap

Dato : 11-01-05 04:52

Jeg har haft C-modellen af heatpipe køleren (den sorte, forgænger til den
blå D-model). Den skulle køre med OP1-blæseren for at køle nok.

Der er vel 1-2 grader mere køling i den rene kobber-version af VF700'eren.
Ellers ingen forskel - dog vejer AlCu-versionen kun 2/3 af Cu'en.

Hvis du bør i Kbh kan du afhente min ZM80C-HP og ZM-OP1 for en hundredelap -
hvis du er interesseret?

Fra : Ivan [7100]

Dato : 11-01-05 08:37

> Jeg har haft C-modellen af heatpipe køleren (den sorte, forgænger til den
> blå D-model). Den skulle køre med OP1-blæseren for at køle nok.

Hehe....det var nu netop D-modellen, den blå med to heatpipes jeg tænkte på.
Men tak for tilbudet.

Men ok...det lyder jo godt nok som om VF700 er mere effektiv......tak for
inputtet....