Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Skærm kan ikke slukkes af Windows
Fra : Martin Bangsø

Dato : 09-01-05 23:41

Hej gruppe,

jeg har et Soltek SL-75KAV (seneste rev. med nyeste BIOS) med et Asus
Geforce 4 Ti4200 grafikkort, og jeg kan ikke få Windows XP PRO SP1's
strømstyring til at slukke for skærmen (en ældre KFC 17" Cromaclear).

Når jeg sætter den til at slukke for skærm efter 2 min (eller whatever
tidsrum), bliver skærmen kun sort, men går ikke i stand-by mode. Det
samme sker med et andet grafikkort (Asus GeForce 2MX V7700).

Jeg har sat skærmen til en anden computer med et andet, ukendt,
motherboard, og denne kan fint slukke for skærmen - og tænde for den
igen når man bevæger musen. Men jeg kan simpelthen ikke få den til at
slukke på min maskine.

Any ideas?

--
Martin Bangsø - husk af fjerne "SLET" når du svarer

Fra : Mads

Dato : 10-01-05 00:30

On Sun, 09 Jan 2005 23:40:53 +0100, Martin Bangsø
<martin_bangsoe@SLEThotmailSLET.com> wrote:

> [...]
>Geforce 4 Ti4200 grafikkort, og jeg kan ikke få Windows XP PRO SP1's
>strømstyring til at slukke for skærmen (en ældre KFC 17" Cromaclear).

Tjek dine indstillinger i BIOS, nærmere betegne siden "Power
Management Setup". Du har sikkert fået pillet ved en setting her.

Jeg har samme bundkort og min skærm går i stand-by som den skal.

Prøv at tjekke om der er nogen indstillinger der ikke er sat til det
der er standard.

mvh Mads

Fra : Martin Bangsø

Dato : 10-01-05 00:47

On Mon, 10 Jan 2005 00:30:28 +0100, Mads wrote:

> Tjek dine indstillinger i BIOS, nærmere betegne siden "Power
> Management Setup". Du har sikkert fået pillet ved en setting her.

Jeg synes jeg har prøvet alle mulige kombinationer af power management
og acpi indstillinger.

> Jeg har samme bundkort og min skærm går i stand-by som den skal.
> Prøv at tjekke om der er nogen indstillinger der ikke er sat til det
> der er standard.

Vil du ikke notere nøjagtigt hvordan din er indstillet og så poste
det?

--
Martin Bangsø - husk af fjerne "SLET" når du svarer

Fra : Mads

Dato : 10-01-05 01:08

On Mon, 10 Jan 2005 00:47:05 +0100, Martin Bangsø
<martin_bangsoe@SLEThotmailSLET.com> wrote:

>Vil du ikke notere nøjagtigt hvordan din er indstillet og så poste
>det?

OK, jeg har lige været ude og se efter i BIOS.
Mine settings er som følger :

ACPI: Enabled

Power m: 3 x disabled

ACPI suspend: S1(POS)

PM control by APM: YES

Video off: Suspend -> Off

Video off method: V/H Sync+blank

Modem IRQ: Disabled

Soft off pwbtn: Instant off

State: Auto

På nær modem IRQ'en kører jeg med standard settings ganske
som vist i manualen på side 70

mvh Mads