MSI NX6600GT-VTD128
Fra : Brian Andersen

Dato : 09-01-05 15:13

Hejsa,

Har læst en del i denne gruppe på det sidste, og kan se at de fleste
anbefalinger i prisklassen omkring 1500 kr. går mod Nvidias 6600GT, når det
skal være AGP kort.

Jeg har derfor læst lidt rundt omkring på nettet og det ser ud til, at MSI
er dem, der laver det mest støjsvage kort i den serie
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116887).

Er der nogen, der har erfaringer med kortet og kan bekræfte, at det larmer
mindre end de andre (fx Club-3D)? Er der evt. mulighed for at ændre på
blæseren, eller skifte den, på kortet fra Club-3D, der jo ellers får
rimelige roser på edbpriser.dk. Har en rimelig støjsvag Dell, og kan godt
lide manglen på larm

Hilsen
Brian

Fra : Nicolai

Dato : 09-01-05 23:06

> Jeg har derfor læst lidt rundt omkring på nettet og det ser ud til, at MSI
> er dem, der laver det mest støjsvage kort i den serie
> (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116887).

Jeg har storebror og kan bekræfte at det i hvert fald ikke larmer - sølle
29db er suverænt imho.

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-01-05 12:38

Nicolai wrote:
> Jeg har storebror og kan bekræfte at det i hvert fald ikke larmer -

Og du er sikker på at 'lillebror' er lige støjsvag?
Min bror venter på et Albatron 6600GT (som ombytning for det første han
købte som ikke virkede ordentligt), men da det larmer som en jetmotor
ville det jo ikke være helt uinteressant at finde et mere støjsvagt kort
istedet for (specielt da Arctic Cooling endnu ikke har en Silencer der
passer på)..

> sølle 29db er suverænt imho.

Tjah, det er da meget godt, men ikke suverænt, imho. Men jeg er
selvfølgelig også vant til mit Excalibur X800 XTPE IceQ II (20db)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Nicolai

Dato : 10-01-05 15:42

> Og du er sikker på at 'lillebror' er lige støjsvag?
Nej :)

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-01-05 15:50

Nicolai wrote:
> Nej :)

Damnit - Nå, hvis det kan lade sig gøre at fikse sådan et istedet
for Albatron-kortet, tror jeg nok vi prøver det alligevel.. MSI's kort
kan trods alt umuligt larme *mere* end det

Fra : Peet

Dato : 10-01-05 22:03

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse news:41e2960f$0$688$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Damnit - Nå, hvis det kan lade sig gøre at fikse sådan et istedet for Albatron-kortet, tror jeg nok vi prøver det alligevel..
> MSI's kort kan trods alt umuligt larme *mere* end det

Det skulle faktisk være ekstremt støjsvag.
Der er en test af forskellige 6600GT AGP kort her :

http://firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp_roundup/

Det ser ud til MSI kortet er udsolgt i det meste af landet eller også
har de aldrig haft det.

Fra : Brian Andersen

Dato : 14-01-05 10:55

Ville lige selv følge lidt op på denne sag.

Jeg har nu købt et MSI kort, og jeg synes det er utroligt lydsvagt. Efter
hvad jeg har læst er der mange 6600GT kort, der larmer en del, men med dette
kort kan jeg kun høre en svag summen ud over den almindelige PC blæser (der
næsten er lydløs).

Kan kun anbefale dette kort.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 11:24

"Brian Andersen" <brigit@NOSPAMindbakke.dk> wrote in message
> [...]
dette
> kort kan jeg kun høre en svag summen ud over den almindelige PC blæser

Der er åbenbart nogle, der har problemer med lige netop dette kort:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=9

- hvordan oplever du kvaliteten af monteringen af køleren, og har du nogle
temperaturmålinger?

Fra : Brian Andersen

Dato : 14-01-05 13:12

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=9
>
> - hvordan oplever du kvaliteten af monteringen af køleren, og har du nogle

Inden købet læste jeg godt den anmeldelse, men de mener jo også, at det
modtagne kort er defekt. Nu er jeg ikke den store haj med grafikkort, men
jeg synes køleren er monteret godt og sidder godt fast, selv om kortet
virker noget tungt med den store køler.
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle temperaturmålinger. Jeg har købt kortet ud
fra denne anmeldelse:

http://firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp_roundup/page6.asp

Som nævnt er det især den lave lyd jeg er gået efter.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 09:22

> [...]
dette
> kort kan jeg kun høre en svag summen ud over den almindelige PC blæser

Jeg kan så supplere med, at jeg også har anskaffet mig samme kort. Førhen
havde jeg et passivt kølet FX5200, og umiddelbart virkede det ikke som at
min PC var blevet mere støjende. Efter en times tid kunne jeg dog godt
fornemme, at der var lidt mere blæserstøj end ellers, men ikke noget, der
generer. Til gengæld er jeg så gået fra 1460 til 7386 i 3dmark03 :)

Et par spørgsmål:

1)

Er 7386 en ok score for et 6600GT kort?

2)

Jeg kører med Forceware 71.22 driveren fra MSI's site. Jeg har ikke pillet i
nogle settings (udover opløsningen) - er der noget, som man med fordel kan
stille på?

3)

I HL2 har jeg en framerate på ca. 30, med en opløsning på 1280x1024 (pga.
LCD) - alle andre settings er som foreslået af HL2 selv, pånær VSYNC, som
jeg har enabled (med disabled virkede det som om, at lodrette linier blev
"revet over" når jeg roterede - bortset fra det, virker det ikke som om, at
det påvirker frameraten). Men en FPS på 30 virker ikke helt optimalt?

4)

Med mit gamle FX5200 startede skærmen i 1024x768@75 og ved windows
"velkommen" billedet, gik den over på 1280x1024@60. Det var fint nok. 6600GT
skifter opløsning/afbryder signalet en 4-5 gange under opstarten (hver gang,
der skiftes billede, fx. fra bios info til "Windows XP" billedet) hvad der
er lidt irriterende at se på - specielt fordi, at skærmen sommetider melder
"Out of range", og så bare er sort - den ender dog altid med at virke, når
Windows er bootet færdig. Jeg observede det samme fænomen under kørslen at
3dmark03. Min umiddelbare teori er, at den står af, når signalet bliver
afbrudt (eller hvad der nu sker) flere gange hurtigt efter hinanden.

Nogen, der har oplevet det samme? Er det normal opførsel?

/Mikael