Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med TV-out (Radeon 9600 XT)
Fra : Morten Fever Christe~

Dato : 09-01-05 13:03

Jeg har fået et problem med TV-out på mit Radeon 9600 XT.
Jeg kan ikke vælge mit TV under skærme medmindre jeg bruger funktionen"Tving
detektion af mit TV". Dette medfører dog at der er to plamager af lodrette
streger på billedet, der ligner støj. Kortet er ganske nyt og havde ikke
dette problem første gang jeg prøvede det. Jeg har testet med Catalyst
4.8-4.12 og alle steder er det samme problem.
Har testet på begge scart indgange på mit tv, men uden resultat(alt andet
vises fint på scart indgangene)
Nogle der har prøvet noget lignende eller måske har en ide til hvorfor dette
problem er opstået?

/Fever

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-01-05 16:02

> [...]
> vises fint på scart indgangene)
> Nogle der har prøvet noget lignende eller måske har en ide til hvorfor

Kæmper selv med at få mit 9800pro til at virke igen på tv-out..
har du mulighed for at tage et billede af de plamager på tv'et??

Det med du skal bruge tvunget detection, tror jeg er meget afhængigt af det
tv man bruger, jeg kan/kunne ikke få kortet til at se mit philips tv fra 85,
men det kunne godt se mit trådløse thomson video repeater sæt, tror det har
noget at gøre med kortet måler modstanden/impedansen der er på s-video ud og
hvis den er lav/høj nok, tror den på der er et tv.

Mvh. Jan Rasmussen.

Fra : Morten Fever Christe~

Dato : 09-01-05 21:41

"Jan Rasmussen" <Jan_Goofy@vip.uhmmm.spam.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:crrgcm$q68$1@news.cybercity.dk...

> [...]
og
> hvis den er lav/høj nok, tror den på der er et tv.

Tv'et er ca. 4 år gammelt panasonic. Mit Radeon kort har kunne finde TV'et
uden tvungen detektion og uden mærkelige forvrængninger visse steder på
billedet, men det kan det ikke mere. Mener ikke jeg har gjort noget siden
det virkede sidst.
Angående et billede, så må jeg vist lige i tænkebox mht. det, da jeg ikke
lige kan lure hvordan jeg skulle få taget et billede af det.
Det er en to centimeter bred, lodret streg. Hvor billedet ser ud somom det
bliver trukket lidt fra side til sige. Stregen kører meget langsomt ned over
skærmen.

/Fever

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-01-05 01:33

Morten Fever Christensen wrote:
> [...]
> Det er en to centimeter bred, lodret streg. Hvor billedet ser ud
> somom det bliver trukket lidt fra side til sige. Stregen kører meget

Hmm, står TV'et i NTSC mode, eller, står TV-Out indstillingerne i
driveren til kortet i NTSC mode?

Lodret/nedover...? Det stemmer ikke....Mener du lodret, henover eller
horsontalt, nedover?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
(Remove the monkey to send mail)

Fra : Morten Fever Christe~

Dato : 10-01-05 08:06

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> driveren til kortet i NTSC mode?
>
> Lodret/nedover...? Det stemmer ikke....Mener du lodret, henover eller

Nej det står til PAL som det skal både kort og TV.
Mener faktisk det jeg skriver
En lodret streg det langsomt ruller ned over skærmen. Kan du forestille dig
en omvendt rulletekst? Noget i den stil.

/Fever