Ati X300 DVI Max opløsning
Fra : Jacob

Dato : 08-01-05 00:55

Hej,
Er der nogle der ved hvad max opløsning på dvi udgangen er på Ati X300?
Grunden til spørgsmålet er, at jeg ønsker at køre dvi udgangen i
1680x1050, men ikke har skærmen til at teste med endnu.

Mvh
Jacob

Fra : Zulu

Dato : 08-01-05 11:56

Jacob wrote:
> [...]
> X300? Grunden til spørgsmålet er, at jeg ønsker at køre dvi udgangen i
> 1680x1050, men ikke har skærmen til at teste med endnu.

Single-Link DVI, som de fleste almindelige grafikkort har, kan køre op til
1920x1200, hvis der er brugt de rigtige komponenter.

DVI-udgangen på ATI-kort er oftes mindre støjfyldt end på Nvidia-kort, og
derfor vil alle ATI-kort kunne køre mindst 1600x1200 hvor mange Nvidia-kort
kun kan trække 1280x1024 på på DVI.

Tomshardware har testet DVI-udgangen på en række ATI- og Nvidia-kort, bl.a.
X300.

Læs her:
http://www.tomshardware.com/graphic/20041129/index.html

Zulu

Fra : Zulu

Dato : 08-01-05 12:01

Zulu wrote:

> Tomshardware har testet DVI-udgangen på en række ATI- og Nvidia-kort,
> bl.a. X300.

Det var ikke et X300, men et X600 de testede, men så vidt jeg ved er der
ikke forskel.

Prøv også at læse her:
http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2313&p=2

Zulu

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 08-01-05 12:17

Zulu wrote:

> Det var ikke et X300, men et X600 de testede, men så vidt jeg ved er der
> ikke forskel.

Mit gamle ATI 8500 kan sagtens trække 1600*1200 på DVI, så mon ikke et
meget nyere ATI kort også kan klare det.

mvh
henrik

Fra : Zulu

Dato : 08-01-05 12:43

Henrik Lynggaard wrote:

> Mit gamle ATI 8500 kan sagtens trække 1600*1200 på DVI, så mon ikke et
> meget nyere ATI kort også kan klare det.

Det er jeg ikke i tvivl om at de kan.

Men spørgsmålet gik også på om de kan trække 1680x1050.
Jeg tror ikke at det vil være noget problem - men jeg kan ikke love at det
virker...

Zulu

Fra : Jacob

Dato : 08-01-05 13:44

Zulu wrote:
> [...]
>
> Men spørgsmålet gik også på om de kan trække 1680x1050.
> Jeg tror ikke at det vil være noget problem - men jeg kan ikke love at det

Det lyder jo lovende - og mange tak for links, spændende!

Mvh
Jacob

Fra : Esben

Dato : 09-01-05 06:20

"Jacob" <usenet@7l.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder jo lovende - og mange tak for links, spændende!

Et Sapphire 9600XT kan køre 1920x1200 over single link DVI med reduced
frequency, blot til orientering.

--
Esben