Grafike fejl på Gforce
Fra : Carsten

Dato : 06-01-05 12:07

Min Svigermor har lige fået opgraderet sin PC til P4, men nu er der grafik
fejl (Gule firkanter) på hendes GForce 128MB når hun spiller SIM's

Hvad kan det være, varme problem?

Carsten

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-01-05 12:47

Carsten wrote:
> Min Svigermor har lige fået opgraderet sin PC til P4, men nu er der grafik
> fejl (Gule firkanter) på hendes GForce 128MB når hun spiller SIM's

RAM-fejl er mest sandsynligt.

Tag siden af kabinettet og sæt en ventilator til at blæse ind i det.
Hvis det ikke hjælper noget, så er det RAM-fejl.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 17:23

Carsten wrote:

> Min Svigermor har lige fået opgraderet sin PC til P4, men nu er der
> grafik fejl (Gule firkanter) på hendes GForce 128MB når hun spiller
> SIM's

Hvilket GeForce?

> Hvad kan det være, varme problem?

Varmeproblem eller strømproblem. Er der taget højde for P4'eren ved
opgraderingen?

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 08-01-05 11:20

> Hvilket GeForce?

Kan ikke huske det, vist nok 5600 eller 5700

> Varmeproblem eller strømproblem. Er der taget højde for P4'eren ved
> opgraderingen?

Hvad mener du med taget højde for P4 ved opgradering?

Mvh

Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 17:46

Carsten wrote:

> Hvad mener du med taget højde for P4 ved opgradering?

Jeg læser indlægget som om at der er monteret en P4 med bundkort i en
gammel maskine. Og gør man sådan noget, så skal man tage højde for at
P4 bruger mere effekt og at den brænder det af som varme...

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 08-01-05 17:59

> Jeg læser indlægget som om at der er monteret en P4 med bundkort i en
> gammel maskine. Og gør man sådan noget, så skal man tage højde for at
> P4 bruger mere effekt og at den brænder det af som varme...

Ja der er belevet opgraderet med en P4 og det er sikkert et varme problem,
da grafikkortet virker perfekt i en anden maskine.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 18:04

Carsten wrote:

> Ja der er belevet opgraderet med en P4 og det er sikkert et varme
> problem, da grafikkortet virker perfekt i en anden maskine.

Eller et strømproblem.

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 09-01-05 10:26

> Eller et strømproblem.

Ok!, Hvorledes?
Hvordan fikser jeg det, hvis det er strømproblemer?

Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-01-05 12:47

Carsten wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:xn0dx0odz41hij000j@dtext.news.tele.dk...

> Ok!, Hvorledes?
> Hvordan fikser jeg det, hvis det er strømproblemer?
>
> Carsten

Prøver med en bedre strømforsyning.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
(Remove the monkey to send mail)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-05 18:05

Carsten wrote:

> Ok!, Hvorledes?
> Hvordan fikser jeg det, hvis det er strømproblemer?

Du regner på dit forbrug og sammenligner med PSU'ens formåen. Regn i
strøm, ikke effekt.

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 15-01-05 09:13

"Carsten" <non@non.non> skrev i en meddelelse
> Min Svigermor har lige fået opgraderet sin PC til P4, men nu er der grafik
> fejl (Gule firkanter) på hendes GForce 128MB når hun spiller SIM's
>
> Hvad kan det være, varme problem?

UPDATE!

Nu har svigerfar sat ny 400 watt. strømforsyning med 12 cm. køler og ekstra
PCI Slot køler under grafik kortet, samt helt nyt Gforce grafik kort i
maskinen, men den laver stadig grafik fejl i SIM's

Det gjorde den ikke før med en Atlon XP-2000.

Maskinen køre Win 98.

SIM's og grafik kort er testet på anden maskine med Celeron 1,7 uden
problemer.

P4 maskinen køre fint nok med et Radeon grafikkort, men laver fejl med 2
forskellige Gforce kort.

Hvad kan det være, strøm og varme problemer kan det ikke længere være, der
er små 28 grader i kabinet.

Carsten

Fra : N´far

Dato : 15-01-05 13:58

> SIM's og grafik kort er testet på anden maskine med Celeron 1,7 uden
> problemer.

Brugte du samme Sim version og samme grafikdriver version for at samligne?

> P4 maskinen køre fint nok med et Radeon grafikkort, men laver fejl med 2
> forskellige Gforce kort.

Hent evt. Driver Cleaner og fjern alt ATI og Nvidia grafikdriver. Installer
så samme driver version ( grafikdriver ), som du bruger ved din Celeron
maskine.

Evt. kan du også prøve at opdatere bundkortdriver (chipsetdriver).

Fra : Carsten

Dato : 15-01-05 17:45

"N´far" <rudiNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Brugte du samme Sim version og samme grafikdriver version for at samligne?

Ja

Men vi har nu fundet ud af at hvis vi piller den ene side af, så maskinen
står åben, så sker det ikke.
Så det må stadig være et varme problem, på trods af at der er et hav af
kølere.

Nogen forslag?
Evt. til en ordenlig P4 Kølere?

Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 17:15

Carsten wrote:

> Men vi har nu fundet ud af at hvis vi piller den ene side af, så
> maskinen står åben, så sker det ikke.
> Så det må stadig være et varme problem, på trods af at der er et hav
> af kølere.

Det er der noget der kunne tyde på...

> Nogen forslag?
> Evt. til en ordenlig P4 Kølere?

Det vil ikke hjælpe med en bedre køler, for varmen kan ikke slippe ud
af kabinettet. I skal ha' noget gennemtræk i kassen.
En blæser nederst i fronten der blæser luft ind og evt. en blæser i
nærheden af PSU der blæser luft ud.

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 16-01-05 17:21

> [...]
> af kabinettet. I skal ha' noget gennemtræk i kassen.
> En blæser nederst i fronten der blæser luft ind og evt. en blæser i

Ja jeg havet også tænkt på noget i den stil.

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 16-01-05 17:15

> [...]
> står åben, så sker det ikke.
> Så det må stadig være et varme problem, på trods af at der er et hav af

Ok nu har vi fundet ud af noget nyt!
Maskinen har 2 X 512 MB DDR RAM 400 Hz, hvis vi kun køre med et ram slot, så
køre maskinen perfekt, men laver altså fejl når den køre med 2 ram slot af
gangen, altså 1024 MB

Hvad kan det skyldes, Ram fejl?
Hvor finder jeg er Ram Test Software?

Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-01-05 17:29

Carsten wrote:
> [...]
> Maskinen har 2 X 512 MB DDR RAM 400 Hz, hvis vi kun køre med et ram
> slot, så køre maskinen perfekt, men laver altså fejl når den køre med

Prøv at bytte om på klodserne, så kan du jo hurtigt finde ud af det.

> Hvor finder jeg er Ram Test Software?

Prøv memtest86.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Carsten

Dato : 16-01-05 22:46

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at bytte om på klodserne, så kan du jo hurtigt finde ud af det.

Ja det har vi prøvet, det sjove er at de køre fint hver for sig, men sammen
går det ikke.

> Prøv memtest86.

Ja det vil jeg prøve, tak

Carsten

Fra : René Lønstrup

Dato : 17-01-05 15:52

Carsten wrote:

> Ja det har vi prøvet, det sjove er at de køre fint hver for sig, men
> sammen går det ikke.

Det problem har jeg også med mine 2x512mb Kingston ram. Alene kan de
fint køre de 200mhz (DDR400) som de er rated til (uden fejl), men sættes
de begge i samtidig laver de fejl i memtest, uanset hvilken blok der
kommer i hvilket slot. Eneste løsning for mig pt. er at sætte
hastigheden ned på rammene (til 166mhz) og derved køre asynkront med
CPU'en på 200mhz

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet