Tv in og out...
Fra : ___P.Sir___

Dato : 05-01-05 08:42

Jeg er ved at købe grafikkort - skal være GF 6600GT, men jeg er i tvivl
om dette med video in og out, tv osv.
Hvad bruges det konkret til?
Jeg har ihvertfald ikke brug for at overføre computerens billede til
mit tv. Heller ikke at se tv på pcèn. Men måske fint at kunne køre mine
digitalt optagede videofilm ind for bearbejdning.
Hvad er det så helt konkret, jeg har brug for?

--
m.v.h. PSir

Fra : Mads

Dato : 05-01-05 10:09

On 05 Jan 2005 07:41:46 GMT, "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>digitalt optagede videofilm ind for bearbejdning.
>Hvad er det så helt konkret, jeg har brug for?

Hvis dit digitale videokamera har et firewire stik, så er det det
du har brug for i computeren for at kunne overføre de film.
I så fald glem alt om video in på grafikkortet, for hvis kameraet
først skal konvertere fra digital video til et analogt video signal
og computeren så skal konvertere den anden vej tilbage til
digital video, så mister du kvalitet begge steder.
Med firewire overfører du filmen 100% digitalt, uden tab af
kvalitet og desuden mange gange hurtigere.

Så hvis kameraet har firewire, men din computer ikke har det,
så vil jeg foreslå et grafikkort uden unødvendigt gøgl og så
et PCI kort med firewire. Sådan et kort koster ikke mange kr.

mvh Mads

Fra : ___P.Sir___

Dato : 05-01-05 11:17

Mads wrote:

> [...]
> så vil jeg foreslå et grafikkort uden unødvendigt gøgl og så
> et PCI kort med firewire. Sådan et kort koster ikke mange kr.

okAY tak for det. Det opklarede ihvertfald DET. Hvad med det der hedder
PCI express? Er det korrekt forstået, at det krævet et specielt
bundkort, som har en sådan port el.lign., som kortet så skal i, i
stedet for som sædvanlig, i AGP porten?

--
m.v.h. PSir

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-01-05 12:03

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev
> [...]
> PCI express? Er det korrekt forstået, at det krævet et specielt
> bundkort, som har en sådan port el.lign., som kortet så skal i, i

Ja det er korrekt forstået.
--
Peter J

Fra : ___P.Sir___

Dato : 05-01-05 12:04

> [...]
> hedder PCI express? Er det korrekt forstået, at det krævet et specielt
> bundkort, som har en sådan port el.lign., som kortet så skal i, i

For at være lidt mere konkret så påtænker jeg at købe et abit kv7
bundkort og en AMD Barton 2800+ cpu, og så et sparkle gf6600 gt
grafikkort, som altså har 16xpci express. Men spørgsmålet er om disse
ting passer sammen? For hvis der skal en speciel port til dette pci
express ting, og bundkortet ikke har dette, så er det jo spildt??

--
m.v.h. PSir

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-01-05 13:11

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting passer sammen? For hvis der skal en speciel port til dette pci
> express ting, og bundkortet ikke har dette, så er det jo spildt??

Det bundkort du har kig på har ikke et PCIexpress slot, så
det projekt slipper du ikke godt fra.
--
Peter J

Fra : ___P.Sir___

Dato : 05-01-05 14:22

Peter Jensen wrote:

> "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det bundkort du har kig på har ikke et PCIexpress slot, så
> det projekt slipper du ikke godt fra.

okay tak. Jeg spørger videre i bundkort gruppen.

--
m.v.h. PSir

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-01-05 20:10

___P.Sir___ wrote:

> okay tak. Jeg spørger videre i bundkort gruppen.

Geforce 6600 GT findes også i en AGP udgave.

Der er i øjeblikket så vidt jeg kan se ingen åbenlyse fordele ved at
købe et bundkort med PCI Express til grafikkortet frem for AGPx8.

Hvis det er fremtidssikring du tænker på, så er det (som altid når det
drejer sig om PC'ere) spild af tid når udviklingen går så hurtigt som
den gør.

Det eneste fede jeg kan komme i tanker om ved PCI-Express er at man med
nogle bundkort kan sætte to PCI-Express grafikkort i og forbinde dem så
de kører som et enkelt grafikkort med forbedret ydelse. I øjeblikket er
PCI-E kun for dem der absolut skal have det nyeste nye.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 07-01-05 21:51

Sune skrev:
> PCI-E kun for dem der absolut skal have det nyeste nye.

jeg har selv købt et asus P5GD1 PRO mobo, som har pci-e x16 grafik... jeg
har oplevet at pci-e x16 garfikkort er dyere end tilsvarrende i agp x8
(manglende konkurrense?) så jeg må nok sige at de penge jeg brugte på
pci-express kunne have været bedre brugt!

mit råd som pci-expres-bruger: lad være !!

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-01-05 22:09

Brian Tingholm [7900] wrote:

> [...]
> brugte på pci-express kunne have været bedre brugt!
>
> mit råd som pci-expres-bruger: lad være !!

Heh, ja det er jo det jeg siger

Med mindre man vil køre SLI med to Geforce 6800 kort (og hvem vil ikke
gerne det - det er bare så helvedes dyrt!) så er der ingen grund til at
købe et motherboard med PCI-E.

Men hvad mener i andre?

-Sune

--