applet...
Fra : Rene Iversen

Dato : 21-05-01 18:30

Fra Java - how to program...deitel & deitel

jeg har følgende kode

-----------------

// Fig. 3.12: AdditionApplet.java
// Adding two floating-point numbers
// Page 94-95

import java.awt.Graphics; // import class Graphics
import javax.swing.*; // import package javax.swing

public class AdditionApplet extends JApplet {

double sum; // sum of the values entered by the user

public void init() {

String firstNumber, // first string entered by user
secondNumber; // second string entered by user
double number1, // first number to add
number2; // second number to add

// read in first number from user
firstNumber =
JOptionPane.showInputDialog(
"Enter first floating-point value" );

// read in second number from user
secondNumber =
JOptionPane.showInputDialog(
"Enter second floating-point value" );

// convert numbers from type String to type double
number1 = Double.parseDouble( firstNumber );
number2 = Double.parseDouble( secondNumber );

// add the numbers
sum = number1 + number2;
}

public void paint( Graphics g ) {
// draw the results with g.drawString
g.drawRect( 15, 10, 270, 20 );
g.drawString( "The sum is " + sum, 25, 25 );
}
}

--------------------------

AdditionApplet.html

<HTML>
<APPLET CODE="AdditionApplet.class" WIDTH=300 HEIGHT=50>
</APPLET>
</HTML>

---------------------------

Skulle det ikke virke hvis jeg åbner additionapplet.html i IE? det gør det
nemlig ikke. Virker fint når jeg starter programmet i Kawa.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-05-01 18:46

> ---------------------------
>
> Skulle det ikke virke hvis jeg åbner additionapplet.html i IE? det gør det
> nemlig ikke. Virker fint når jeg starter programmet i Kawa.

Nix, den bruger Swing som browserne per default ikke kan finde ud af.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fishj

Fra : Rene Iversen

Dato : 21-05-01 18:54

Så sidder jeg bare og undrer mig over ideen i det

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-05-01 19:22

"Rene Iversen" <riversen@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> Så sidder jeg bare og undrer mig over ideen i det

Den diskussion må du tage med Netscape;opera og Microsoft. De er deres
browsere der ikke understøtter den nyeste version of Java per default.

Eller du kan skrive til Deitel Og Deitel og spørge dem.

Deres udgave #2 brugte ikke swing i eksemplerne.

Fra : Jacob Møller

Dato : 21-05-01 23:17

> "Rene Iversen" <riversen@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den diskussion må du tage med Netscape;opera og Microsoft. De er deres
> browsere der ikke understøtter den nyeste version of Java per default.

Ja, eller affinde dig med situationen og skrive det til java 1.1.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 22-05-01 10:42

Jeg vil foreslå, at du bruger appletviewer til at se dine applets med.

Deitel & Deitels mani med at lave applets, og så bruge Swing er desværre et
produkt af et akademisk miljø, hvor man ikke kigger på anvendelse af tingene

--
/Niels Bech Nielsen -- Logical
SCJ2P - ** Sun Certified Java 2 Programmer **

Fra : Rene Iversen

Dato : 22-05-01 15:58

appletviewer????

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 22-05-01 18:09

Følger med dit jdk, lige som java og javac.

Prøv at kigge i c:\jdk1.3\bin, eller hvor du nu har den slags ting.

Fra : IB

Dato : 22-05-01 16:16

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
> Den diskussion må du tage med Netscape;opera og Microsoft. De er deres
> browsere der ikke understøtter den nyeste version of Java per default.

Det er ikke helt sandt.
Netscape 6.0 og Opera 5.01 understøtter begge JRE 1.3 og dermed også Swing!!
Dog er microsoft ikke helt med på noderne, hvilket nok kan skyldes at de har
prøvet at genere SUN mest muligt!!

IB

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 17:16

"IB" <IB@kefas.dk> skrev i en meddelelse

> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
>
> Det er ikke helt sandt.
> Netscape 6.0 og Opera 5.01 understøtter begge JRE 1.3 og dermed også
Swing!!

Netscape 6.0 vil jeg ikke kalde en browser, den kører som røv og nøgler. Men
Opera er god, bortset fra deres JRE beregner HashCode på en anden måde end
andre browsere.

> Dog er microsoft ikke helt med på noderne, hvilket nok kan skyldes at de
har
> prøvet at genere SUN mest muligt!!

Tja det kan godt være.

Fra : IB

Dato : 22-05-01 19:40

> [...]
Men
> Opera er god, bortset fra deres JRE beregner HashCode på en anden måde end

Både Netscape 6.0 og Opera 5.0 bruger SUNs egen JRE version 1.3, så hvis
andre browsers JRE opfører sig anderledes, så er det fordi de ikke følger
standarden fra SUN, eller måske fordi standarden er blevet ændret i version
1.3??

IB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-01 19:40

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Netscape 6.0 vil jeg ikke kalde en browser, den kører som røv og nøgler. Men
> Opera er god, bortset fra deres JRE beregner HashCode på en anden måde end
> andre browsere.

Lad dog dit sprog afspejle dit seriøsitetsniveau.

Jeg har brugt Mozilla en del, og 0.9'eren er ikke ringe, selvom den
stadig er lidt træg i det.

> har
>
> Tja det kan godt være.

100-1 på at Java fra Microsoft ikke udvikler sig mere nogensinde
(bortset fra sikkerhedshullapninger)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 19:55

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Men

> Lad dog dit sprog afspejle dit seriøsitetsniveau.

Så pyt da.

Netscape 6.0 er en meget ustabil browser der har store problemmer med at
vise almindelige websider, da den kræver at HTML standarden er fulgt til
punkt og prikke.

Hvilket er en meget dårlig ting.

> Jeg har brugt Mozilla en del, og 0.9'eren er ikke ringe, selvom den
> stadig er lidt træg i det.

> 100-1 på at Java fra Microsoft ikke udvikler sig mere nogensinde
> (bortset fra sikkerhedshullapninger)

Det har du jo nok ret i.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-01 20:14

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Netscape 6.0 er en meget ustabil browser der har store problemmer med at
> vise almindelige websider, da den kræver at HTML standarden er fulgt til
> punkt og prikke.
>
> Hvilket er en meget dårlig ting.

Enig. Er Mozilla bedre? Den kører godt for mig, men jeg beder den
heller ikke om at hoppe baglæns på tungen.

> Det har du jo nok ret i.

Det er ærgeligt. Microsofts Java var lysår foran de andre da den kom
frem. Nu har IBM førertrøjen men bliver ikke installeret som standard.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 20:29

> Enig. Er Mozilla bedre? Den kører godt for mig, men jeg beder den
> heller ikke om at hoppe baglæns på tungen.

Aner det ikke jeg bruger personligt kun IE5.0 og Opera (nyeste)

> Det er ærgeligt. Microsofts Java var lysår foran de andre da den kom
> frem. Nu har IBM førertrøjen men bliver ikke installeret som standard.

Det bliver spændende og se hvad der sker.

Fra : IB

Dato : 22-05-01 20:12

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message
> 100-1 på at Java fra Microsoft ikke udvikler sig mere nogensinde
> (bortset fra sikkerhedshullapninger)

Nej det er klart for det må de ikke gøre selv mere efter SUN's retssag mod
dem.
Resultatet blev at Microsoft ikke mere må udvikle deres egen JVM, og den
version de bruger nu må de kun bruge i 7 år.... Men ok, til den tid er den
vidst ikke ret mere værd.
Til gengæld har jeg hørt fra en repræsentant på Rational Software, at
microsoft har bedt dem om at udvikle deres næste version. Og da RS også
samarbejder med SUN så skulle der være en chance for måske at få noget
fornuftigt ud af det....

IB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-01 20:16

IB wrote:

> "Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message
>
> Nej det er klart for det må de ikke gøre selv mere efter SUN's retssag mod
> dem.

De må vel godt udvikle på den, bare det overholder Sun's kriterier. Det
vil de bare ikke.

> Resultatet blev at Microsoft ikke mere må udvikle deres egen JVM, og den
> version de bruger nu må de kun bruge i 7 år.... Men ok, til den tid er den
> vidst ikke ret mere værd.

Har du en URL?

> [...]
> microsoft har bedt dem om at udvikle deres næste version. Og da RS også
> samarbejder med SUN så skulle der være en chance for måske at få noget

Aha. Har du en URL mere?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : IB

Dato : 22-05-01 20:32

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=7491

> Aha. Har du en URL mere?

Desværre ikke...
Somsagt var det noget som jeg har hørt fra en repræsentant, som skulle
præsentere noget af deres software.
Men det bedste link jeg kan give dig er rationals website:
http://www.rational.com
Her kan det også ses at de har både Microsoft og Sun som statetiske Aliance
Partners:
http://www.rational.com/partners/alliances/strategicalliances.jsp

IB

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 20:29

> [...]
> microsoft har bedt dem om at udvikle deres næste version. Og da RS også
> samarbejder med SUN så skulle der være en chance for måske at få noget

Hov det lyder spændende, det må vi glæde os til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-01 21:34

Soren 'Disky' Reinke skrev:

>Netscape 6.0 vil jeg ikke kalde en browser, den kører som røv og nøgler. Men
>Opera er god, bortset fra deres JRE beregner HashCode på en anden måde end
>andre browsere.

Hvad er JRE?

--
Bertel

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-01 21:46

http://www.google.com/search?q=jre

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-05-01 07:28

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvad er JRE?

Java Runtime Enviroment

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 22-05-01 18:13

Ah, I see a point here...

De fleste browsere (med nogle moderne undtagelser) har indbygget en java
fortolker, som understøtter java 1.0 og java 1.1 i lidt forskellig grad. De
færreste af disse understøtter swing, da det først kom som selvstændig pakke
fra jdk1.1.4.

Nu om dage kan man lave JApplets, og hvis de skal vises i en browser,
anvender man et Java plug-in, altså laver et browserplugin som flash og de
andre, men denne plugin indeholder et jdk, f.eks. version 1.3, og så kan man
køre swing. Bemærk, lige som andre plugins, skal det bare downloades en gang
til maskinen, og så kan man vise JApplets en masse.