125std
Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 17:54

Jeg synes ikke jeg kan finde nogle brugte Aprilia RS125 til race til salg..
vil det være fuldstændigt fjollet at købe en ny, burde man bare vente på at
der bliver en brugt til salg?
Hvor meget vil man skulle lave ved sådanne en ny cykel før den kan bruges..
Så vidt jeg kan forstå er der nogle bolte der skal sikres, man skal have
noget for mellem kæde/bagerste tandhjul og så skal der noget skum i
tanken.. ellers noget?

Er der nogen fra Århus der har det med at køre til Herning om tirsdagen?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 18:15

On Mon, 21 May 2001 18:54:15 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Jeg synes ikke jeg kan finde nogle brugte Aprilia RS125 til race til salg..

Nej,for nu er sæsonen godt i gang,men måske Stefan fra MP-motorcykler
har mistet lysten,håber det ikke,men han havde det ikke så godt efter
en stempelsætter og et crash,så nærmest ud som om han havde fået nok
af det hele ;-/.Men ellers mød op til et stævne,der er mulighederne
bedst.

>vil det være fuldstændigt fjollet at købe en ny, burde man bare vente på at
>der bliver en brugt til salg?

Ja til begge ,hvis du spørger mig.TMP lejer jo også en raceklar
RS125'er ud for 10.000 pr. sæson,som man så kan købe for 15.000 efter
2 sæsoner,men om du vil det ?? (Man skal jo lave det man ødelægger)

>Hvor meget vil man skulle lave ved sådanne en ny cykel før den kan bruges..

Læs side 40 i RR-reglementet,det kan du finde på

http://www.dmusport.dk/roadrace/

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 21-05-01 18:40

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev

> Men ellers mød op til et stævne,der er mulighederne
> bedst.

Der må da også være rimelig gode muligheder for at finde en RS'er i
Tyskland, hvis man ellers vil køre efter det. Der er ikke så mange penge
at spare i forhold til ikke-indregistrerede mc'er her i DK, men det er
mit indtryk, at udvalget er større i D.

--
Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 18:53

On Mon, 21 May 2001 19:40:19 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Der må da også være rimelig gode muligheder for at finde en RS'er i
>Tyskland, hvis man ellers vil køre efter det.

Naturligvis,men så skal man stadig selv racepræppe den.

> Der er ikke så mange penge
>at spare i forhold til ikke-indregistrerede mc'er her i DK

Ingen faktisk på den cykel,det er billigere at købe en raceklar her i
landet,men se'fø'li hvis man ikke kan hitte en...

>, men det er
>mit indtryk, at udvalget er større i D.

Som altid ja.

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 21-05-01 19:04

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev

> Ingen faktisk på den cykel,det er billigere at købe en raceklar her i
> landet,men se'fø'li hvis man ikke kan hitte en...

Jep - billigere end at købe en helt ny uden afgift her i landet.

--
Susanne
der lige har fået læst svenske brugt-mc-annoncer op af en kammerat

Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 20:05

Michael K.S. wrote:

> Nej,for nu er sæsonen godt i gang,men måske Stefan fra MP-motorcykler

Tjaa... men det er vel bedre at starte nu end at vente til næste år.. Året
er jo ikke helt ovre.

> Ja til begge ,hvis du spørger mig.TMP lejer jo også en raceklar
> RS125'er ud for 10.000 pr. sæson,som man så kan købe for 15.000 efter
> 2 sæsoner,men om du vil det ?? (Man skal jo lave det man ødelægger)

Det var den model jeg havde overvejet lidt.
At man skal betale hvad man ødelægger hører sig vil til ved race.
Og hvis man går efter at købe den til sidst er forskellen jo den samme.
Så er det bare om det kan betale sig at give de flere penge mod
forhåbentligt lidt mindre vedligeholdelse.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 20:15

On Mon, 21 May 2001 21:05:15 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Tjaa... men det er vel bedre at starte nu end at vente til næste år.. Året
>er jo ikke helt ovre.

Ja da klart,det jeg mente var bare,at det er sværere at hitte en
nu,hvor alle bare vil ud og køre noget ræs,sæsonen er jo lige startet
rigtigt.

> [...]
>Så er det bare om det kan betale sig at give de flere penge mod
>forhåbentligt lidt mindre vedligeholdelse.

På mig virker det ikke så attraktivt,holdt op mod en brugt raceklar
som vel kan skaffes for 12-15 kkr,men det må enhver jo gøre op med sig
selv,jeg ved heller ikke helt præcist hvad TMP kræver at man laver og
i hvilken stand den evt. skal tilbageleveres,og hvilken komp. han vil
have,hvis man laver den til vrag,mange ting der skal gennemtænkes i
hvert fald.

-M
RS250

Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 20:56

Michael K.S. wrote:

> Ja da klart,det jeg mente var bare,at det er sværere at hitte en
> nu,hvor alle bare vil ud og køre noget ræs,sæsonen er jo lige startet
> rigtigt.

Det er jo også det jeg vil..

> På mig virker det ikke så attraktivt,holdt op mod en brugt raceklar
> som vel kan skaffes for 12-15 kkr,men det må enhver jo gøre op med sig
> selv,jeg ved heller ikke helt præcist hvad TMP kræver at man laver og

Jo.. men jeg har kigget i den blå avis og på rrherning.dk den sidste
månedstid ude der har været noge til salg. Så det kunne jo blive den eneste
mulighed for at komme ud og køre snart.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 21:15

On Mon, 21 May 2001 21:56:09 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Det er jo også det jeg vil..

)...som sagt en Priller gi'r kriller.

>Jo.. men jeg har kigget i den blå avis og på rrherning.dk den sidste
>månedstid ude der har været noge til salg. Så det kunne jo blive den eneste
>mulighed for at komme ud og køre snart.

Undskyld mig,men vær lidt mere aktiv,ring rundt til alle RR-klubberne
og forhør dig,annoncer i den blå,d.m.p.m osv.,udnyt alle
muligheder,ikke bare vente på der dukker en op .... og ellers ja så må
du jo betale dig fra fra det,synes nu stadig du skulle dukke op til et
stævne,hvis du da kan vente så længe.

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-01 21:23

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.. men jeg har kigget i den blå avis og på rrherning.dk den sidste
> månedstid ude der har været noge til salg. Så det kunne jo blive den
eneste
> mulighed for at komme ud og køre snart.

Her i nordjylland er der godtnok mange der er startet op i std.125 i år, så
det undrer mig ikke at markedet er lidt støvsuget for tiden. Og med mindre
nogle bliver slemt skadet kan man jo ikke regne med at der kommer cykler til
salg før til efteråret.

Rittig

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-05-01 22:23

"Claus Rittig" wrote..

> Her i nordjylland er der godtnok mange der er startet op i std.125
> i år, så det undrer mig ikke at markedet er lidt støvsuget for tiden.

-Og det bliver værre (bedre!) endnu. Jeg er netop hjemvendt fra vores
stiftende generalforsamling, hvor der var mødt nogle nye hoveder op. Når
først vi får styr på en bane, så bliver det for alvor noget ved at være
nordjyde!

Mvh
Steen

Fra : S.G

Dato : 21-05-01 21:33

hvad med at kigge efter en i Tyskland???
der må da osse være nogle penge at spare....

eller er det mig?

Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 21:41

S.G wrote:

> hvad med at kigge efter en i Tyskland???
> der må da osse være nogle penge at spare....
>
> eller er det mig?

Findes der en tysk blå avis e.l. eller hvor finder man sådanne noget
dernede?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 22:08

On Mon, 21 May 2001 22:41:14 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Findes der e tysk blå avis e.l. eller hvor finder man sådanne noget
>dernede?

www.mobile.de er der masser,men som sagt, regn ikke med at spare
noget på det projekt,nok nærmere at det bliver noget dyrere.Husk også
at cyklen skal være absolut standard,ikke noget med hverken droslet
eller tunet.Jeg ved ikke om de har kat på 125'eren ( som de har det på
250'erne,hvilket yderligere besværliggør tingene).

-M

Fra : S.G

Dato : 21-05-01 22:17

JA SQ..
havde ellers lige mailet ham tyskeren..
men det var på www.mobile.de jeg købte min mc...

Fra : S.G

Dato : 21-05-01 22:09

http://de.search.yahoo.com/search/de?p=motorrad+gebrauchte

og her:
http://de.search.yahoo.com/search/short_news_de?p=motorrad+gebrauchte+online

jeg mindes en side hvorpå jeg købte min cagiva w16

der var maxmange mc til salg, mest fra private...mener det var tysklands
største online side med mc´er.. Bare underligt at den ikke dukkede frem ved
søgningen
Jeg kan bare ikke huske hvad den skide side hedder...
skal nok smide den her så snart jeg hitter ud af det

Fra : Tommy

Dato : 21-05-01 22:57

Kender en der har en TZR125 stående med ekstra kåbe und alles.... Han vil
vist have en 12-13k kr for den.

Tommy

Jesper FA skriver:

Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 23:38

Tommy wrote:

> Kender en der har en TZR125 stående med ekstra kåbe und alles.... Han
> vil vist have en 12-13k kr for den.

Ikke for at være alt for kræsen, men jeg ville nu gerne have en Aprilia.
Men hvor gammel er den, hvor meget har den kørt, hvor hærget er den eller
hvad man nu skal spørge om ved sådanne en cykel.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-01 18:25

Jesper FA wrote:

> Ikke for at være alt for kræsen, men jeg ville nu gerne have en Aprilia.
-cut Elly-
Popdreng

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper FA

Dato : 22-05-01 21:57

Jes Vestervang wrote:

> -cut Elly-
> Popdreng

Tjaa... jeg har ingen praktisk erfaring til at sige det, men der er vel en
grund til at 95% kører på Aprilia. + der er sikkert ting det er lettere at
snakke om / få råd og vejledning om hvis man kører på noget magen til de
fleste andre.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-01 22:40

Jesper FA wrote:

> [...]
> snakke om / få råd og vejledning om hvis man kører på noget magen til de

Det siger de jo alle sammen Arj, det er da forståeligt nok, men derfor
må man jo godt drille lidt