Andet multimedie
Måle LAB værdier med Gretag Eye-one
Fra : Søren

Dato : 13-02-05 16:21

Hej

Jeg har et Gretag Eye-one måleinstrument. Jeg vil gerne måle nogle LAB
værdier fra nogle Pantone farver og andre Spotfarver som er opstrøget på et
stykke papir.

Kan jeg det - og i givet fald - Hviken software skal jeg benytte ?

Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-05 21:14

Søren skrev:

> Jeg har et Gretag Eye-one måleinstrument. Jeg vil gerne måle
> nogle LAB værdier fra nogle Pantone farver og andre Spotfarver
> som er opstrøget på et stykke papir.

Der er så vidt jeg ved flere udgaver af Eye-One. Der er f.eks. en
Eye-One Display, som kun består af et colorimeter til at opmåle
skærme med og det kan ikke bruges til andet end det. Du skal have
fat i et spektrofotometer for at kunne måle på papir, men det er
måske også sådan et du har?

Colorimeteret er rund og spektrofotometeret er en aflang tingest.

--
Hilsen
Madsen