Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan browser jeg en CD fuld af fonte.
Fra : cogco

Dato : 13-02-05 13:28

Hej Gruppe

Hvordan kan jeg gennemse en mappe fuld af fonte, og samtidig se deres
design.
Vil helst være fri for at skulle installere en font for at kunne se den.
Man kan også bare dobbeltklikke på en .PFM-fil i font mappen, men det er en
lidt langsommelig måde, at skulle sidde og gøre dette med hver enkel af de
mere end 1000 fonte, der ligger i mappen.

Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min
aftenbøn...

Claus

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-02-05 13:52

"cogco" <cogco@aub.dk> writes:
>Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min
>aftenbøn...

Her kunne en lille oplysning om platform samt styresystem være på sin
plads

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : cogco

Dato : 13-02-05 14:15

> Her kunne en lille oplysning om platform samt styresystem være på sin
> plads

Selvfølgelig.
Sidder ved en PC med Windows XP installeret.

Claus

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-02-05 15:01

cogco wrote:

> Hvordan kan jeg gennemse en mappe fuld af fonte, og samtidig se deres
> design.
[...]
> Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min
> aftenbøn...

Jo da. Prøv FontViewer.
http://ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

--
Mvh. Lars

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-02-05 14:51

"cogco" <cogco@aub.dk> writes:
>Selvfølgelig.
>Sidder ved en PC med Windows XP installeret.

Så kan jeg desværre ikke hjælpe - til mac findes der en lang række
programmer der kan lave lige præcis det lille nummer - både med at vise
skriften i enkeltkarakterr og som henholdvis brødtekst, billedtekster,
rubrikker mv. Men der findes givetvis også en del der kan det samme til
win.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 13-02-05 15:29

Bitstream har lavet et lille program, som hedder Fontnavigator. Dette
program medfølger som ekstra tilbehør til CorelDraw.

Mvh
Anders (se også www.fontknaekker.dk )

Fra : ain

Dato : 14-02-05 06:24

> [...]
> de mere end 1000 fonte, der ligger i mappen.
>
> Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min

såre enkelt (hvis du har ACDSee) ver.6
//pa

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 09:08

cogco skrev:

> [...]
> mere end 1000 fonte, der ligger i mappen.
>
> Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min

Hej Claus!

Jeg har tidligere fundet FontsOnCD, der kan hentes på http://fontsoncd.narod.ru/. Programmet er freeware.

Kurt Moskjær Andersen
www.moskjaer.dk

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 20-02-05 03:04

On Sun, 13 Feb 2005 13:27:54 +0100, "cogco" <cogco@aub.dk> wrote:

> [...]
>mere end 1000 fonte, der ligger i mappen.
>
>Kender I et lille program, der kan klare opgaven, så kommer I med i min

Hej Claus.
Jeg bruger selv programmet "The font thing" Det er efter min mening
det bedste font-viewer program.
Det kan browse fra en CD-ROM eller folder fra harddisken.
Du kan hente programmet her:
http://members.ozemail.com.au/~scef/tft.html

mvh
Karsten
http://hjem.get2net.dk/Pallesen/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 20:31

On Sun, 13 Feb 2005 13:27:54 +0100, cogco wrote:

>Hej Gruppe
>
>Hvordan kan jeg gennemse en mappe fuld af fonte, og samtidig se deres
>design.

Hvad med Stones Fontviewer?

http://www.stoneware.dk/fontviewer/default.htm

/jesper