Andet multimedie
bentjuul 3670
Omregne CMYK til pantone?
Fra : UK

Dato : 11-02-05 18:45

Hej

Jeg har fået tilsendt et logo, der er lavet i illustrator, hvor farven er
defineret som cmyk, men egentlig tror jeg der oprindelig har været valgt en
pantonefarve.

Den nuværende tryksag skal køre i sort + staffagefarve.

Er der nogen der ved, om der findes et plugin, der kan omregne cmykværdier
til pantonefarver?

Hilsen Ulla

Fra : ain

Dato : 11-02-05 19:02

"UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den nuværende tryksag skal køre i sort + staffagefarve.
>
> Er der nogen der ved, om der findes et plugin, der kan omregne cmykværdier

hvis det er til nogen hjælp, så prøv her..

http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/100.asp//

//pa

Fra : UK

Dato : 11-02-05 19:43

> hvis det er til nogen hjælp, så prøv her..
>
> http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/100.asp//
>
> //pa
>Desværre nej, men tak for forsøget.

Ulla

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-02-05 14:39

> [...]
> Den nuværende tryksag skal køre i sort + staffagefarve.
> Er der nogen der ved, om der findes et plugin, der kan omregne cmykværdier

Hvis du har adgang til Photoshop så har du der mulighed for at se den
Pantone farve der ligger tættest på - om du kan i Illustrator ved jeg ikke.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : UK

Dato : 12-02-05 15:01

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du har adgang til Photoshop så har du der mulighed for at se den
> Pantone farve der ligger tættest på - om du kan i Illustrator ved jeg

Jeg har faktisk prøvet det, du forslår i photoshop, men synes ikke ikke
værdierne passer særligt godt, hvis man bevæger sig den modsatte vej igen.
Men det kan så muligvis være, at det oprindeligt ikke har været en
pantonefarve.

Hilsen Ulla

Fra : hcma

Dato : 12-02-05 15:07

Hvad med at prøve fra CMYK til Hex-værdier og så omsætte dem til pantone?
http://www.unimelb.edu.au/webcentre/tools/developertools/pantone.html
m v h
hc

Fra : UK

Dato : 12-02-05 15:36

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at prøve fra CMYK til Hex-værdier og så omsætte dem til pantone?
> http://www.unimelb.edu.au/webcentre/tools/developertools/pantone.html
> m v h
> hc

Hvordan kommer jeg fra CMYK til Hex?

Ulla

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-02-05 15:38

> [...]
> værdierne passer særligt godt, hvis man bevæger sig den modsatte vej igen.
> Men det kan så muligvis være, at det oprindeligt ikke har været en

Du vil ikke kunne ramme en pantone farve perfekt med CMYK farver - CMYK
farverummet er for lille til at kunne gengive pantone farverne - det vil
altid være et kompromis.

Fra : UK

Dato : 12-02-05 17:38

> Du vil ikke kunne ramme en pantone farve perfekt med CMYK farver - CMYK
> farverummet er for lille til at kunne gengive pantone farverne - det vil
> altid være et kompromis.

Jeg kender godt problematikken og har også pantoneviften, der gengiver
pantonefarver skilt ud i cmyk, hvor man kan se, at nogle farver er rimelig
tæt på og andre helt hen i skoven.
Men jeg tænkte, at hvis det fra starten var en pantonefarve, der var valgt
kunne man med cmyk-koderne komme tilbage og ramme nogenlunde plet ... og
hvis man så gjorde det modsatte igen og definerede pantonefarven som cmyk,
skulle de samme værdi rent logisk dukke op igen, hvilket de i det her
tilfælde ikke gør.

.... så derfor må jeg nok konkludere, at det ikke har været en pantonefarve,
og dernæst vælge et kompromis.

Tak for svarene.

Ulla