Andet multimedie
bentjuul 3670
Tif-format gruppe 4
Fra : Arne Skriver

Dato : 09-02-05 07:51

Hej Gruppe

Jeg er stødt på et krav om at kunne levere scannede dokumenter i "tif-format
gruppe 4". Er der nogen her der kan give en forklaring på hvad det er?

Med venlig hilsen

Arne Skriver

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-02-05 11:40

"Arne Skriver" <skriverkarlen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg er stødt på et krav om at kunne levere scannede dokumenter i
> "tif-format
> gruppe 4". Er der nogen her der kan give en forklaring på hvad det er?

Group 4 er et sort/hvid-komprimeringsformat, som kan integreres i en en
tiff-fil (ligesom zip eller lzw kan).
Jeg kender ikke til et program der kan lave en sådan komprimering*, men en
søgning på google kan sikkert bringe et konverteringsprogram frem, hvis ikke
du selv har et.

* Jeg bruger stort set udelukkende Photoshop, og den kan så vidt jeg kan se
ikke.

/Per

Fra : Myt

Dato : 09-02-05 13:20

> [...]
> "tif-format
> gruppe 4". Er der nogen her der kan give en forklaring på hvad det er?

Du kan kigge på linket her, der skulle være hjælp at hente
http://makeashorterlink.com/?R5BA12F6A

Kim Larsen