Andet multimedie
bentjuul 3670
Runde afrundede hjørner på billder
Fra : Thomas Gade

Dato : 08-02-05 21:38

Er der en der kan fortælle mig en let måde hvorpå jeg kan afrunde
hjørner på billeder i psp 8?

Thomas

Fra : Henrik Petersen

Dato : 08-02-05 22:58

Du tager dit billede og trykker på U et på tastaturet og beskære det i den
størrelse du skal have det i.
Der efter højre klikker du på billede og vælger "make selection" og sætter
derefter den rendering i px du vil have og trækker det hend i et nyt i et
nyt vindue "ctrl + n"

Så er den der

henrik

Fra : Thomas Gade

Dato : 09-02-05 23:27

Henrik Petersen wrote:
> Du tager dit billede og trykker på U et på tastaturet og beskære det i den
> størrelse du skal have det i.

Der sker ikke noget når jeg holder U nede.

> Der efter højre klikker du på billede og vælger "make selection" og sætter

Hvilket værktøj skal være aktiveret mens jeg gør dette?

> derefter den rendering i px du vil have og trækker det hend i et nyt i et
> nyt vindue "ctrl + n"

Thomas

Fra : Thomas Gade

Dato : 10-02-05 13:53

Thomas Gade wrote:

> Der sker ikke noget når jeg holder U nede.

> Hvilket værktøj skal være aktiveret mens jeg gør dette?

Fandt selv en metode via modify => smooth.

Takker for svar.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 10:55