Andet multimedie
Vælg alle vinduer?
Fra : Rasmus Riis

Dato : 06-02-05 12:58

Hejsa NG.

Hvis jeg åbner ca. 100 billeder i adobe, og skal ændre width til 300 på
alle, hvor height er automatisk efter width.

Kan jeg ikke på en måde vælge alle åbnede billeder og vælge width 300?
Så jeg ikke skal tage dem én og én.

Redaktør
Rasmus Riis
Filmnet.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 06-02-05 13:15

"Rasmus Riis" <DontWont@Mails.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg ikke på en måde vælge alle åbnede billeder og vælge width 300?

Åben et af billederne. Find Action-fanebladet (ligger ofte sammen med
History). Vælg New
Action og giv den et navn. Tryk på Record.

Vælg Image > Image Size, skriv 300 pixle sunder Width. Tryk okay.

Alt efter hvad du skal bruge billederne til (sikkert noget web), kan du nu
gemme den. Smid den i en ny mappe, men pil ikke ved filnavnet. Skal du have
filstørrelsen helt ned, kan du vælge File > Save for Web og finde en passende
JPEG-kompression.

Når du har gemt billedet under et nyt navn stopper du Action'en. Du kan nu
køre
Action'en fra menuen File > Automate > Batch og f.eks. udføre ændringerne på
en
hel mappe - helt uden at røre en finger. Hvis du har alle billederne åbnet i
PS, vælger du bare Opened Files under Source.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Rasmus Riis

Dato : 06-02-05 13:41

Tusinde mange millioner tak. Hvor er det bare nemt og dejligt....
Især når man har 5000 billeder det skal gøres ved.. !

/Rasmus

Redaktør
Rasmus Riis
Filmnet.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 06-02-05 15:24

> Tusinde mange millioner tak. Hvor er det bare nemt og dejligt....

Det var godt du kunne bruge det.

> Især når man har 5000 billeder det skal gøres ved.. !

Ja, så kan du nemt spare et par timer og en øm musearm :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk