Andet multimedie
bentjuul 3670
Gradient farver i InDesign CS
Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-02-05 13:26

Jeg vil gerne lave en tekstboks hvor baggrundsfarven går fra en farve
til en anden.

Topfarven skal være CMYK-farven 59, 15, 21,0 og bundfarven 30, 2, 51,
0 - men jeg kan ikke finde ud af at lave overgangen. Jeg kan godt lave
tekst bokse med de to farver, men ikke finde ud af at blande farverne
i en og samme boks....

Jeg er ikke spor stærk mht. det med farvehåndtering og jeg kunne
således ikke finde ud af at tilføje de to farver i F5-Swatch-paletten,
så jeg tog de to nederste farver i paletten og "ændrede" dem til
ovennævnte CMYK-farver. Men burde jeg ikke kunne tilføje to farver
mere?

Håber der er nogen der vil hjælpe med at bringe klarhed over mine
spørgsmål.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-02-05 13:50

On Thu, 03 Feb 2005 13:26:15 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Et af mine problemer er også at jeg kun kan se sort-hvid i
gradient-boksen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-02-05 13:53

On Thu, 03 Feb 2005 13:26:15 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Nå, jeg var lidt for hurtig til at spørge (selvom jeg har rodet med
det i lang tid *SS*) fand ud af jeg skulle klikke på start og slut
farven i gradient boksen......

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-05 18:05

Karsten Jensen skrev:

> Nå, jeg var lidt for hurtig til at spørge (selvom jeg har
> rodet med det i lang tid *SS*) fand ud af jeg skulle klikke på
> start og slut farven i gradient boksen......

Du kan også bare trække og slippe farveprøver fra Swatches-
eller fra Color-paletten ned på bjælken i gradient-paletten.

--
Hilsen
Madsen