Andet multimedie
bentjuul 3670
Formindsk mange billeder på en gang
Fra : Niels Jensen

Dato : 02-02-05 10:05

Jeg skal have lagt over 100 billeder ud på nettet.
Mit problem er at de er taget med et digikamera i en alt for stor
opløsning.
Derfor vil jeg gerne have dem til at fylde mindre.
Findes der ikke en eller anden ting som er indbygget i windows, hvor
man lige kan markere et hav af billeder og så fortælle, hvilken
opløsning de skal være i.
Hvis ikke, hvilket freeware-program kan så.

Jeg har allerede et værktøj som kan smide mange billeder ud på nettet
som thumpnails på en gang.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-02-05 16:54

"Niels Jensen" <hprr@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke, hvilket freeware-program kan så.

Irfanview og XNview kan vidst begge to.

Du kan nok finde et sted at downloade dem via google.

/Per

Fra : Peter Holm

Dato : 08-02-05 13:57

Niels Jensen wrote:
> [...]
> Hvis ikke, hvilket freeware-program kan så.
>
> Jeg har allerede et værktøj som kan smide mange billeder ud på nettet

der findes faktisk en windows-ting der kan gøre det.
En lille plugin du skal installere.
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Med den installetet kan du højreklikke på dine billeder i stifinderen og
vælge 'Resize pictures' - du får så muligheden for at vælge 3 størrelser.
Billederne bliver lagt i samme mappe som originalen, men med efternavnet
small/medium/large alt efter hvad du har valgt.
Det originale billede røres der ikke ved.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto