Andet multimedie
Hjaelp til tegneopgave soeges...
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 01-02-05 17:10

Hej

Jeg har lavet et lille computer-kortspil. D.v.s. jeg har lavet en
beta-udgave af det, og er nu ved at lave den endelige version. Problemet
er, at jeg er elendig til at lave grafik på en computer. Jeg lavede
nogle rå skitser, som jeg brugte i beta-udgaven, men vil gerne have
noget lidt flottere i den endelige udgave.

Hvis man har lidt flair og erfaring, så er det nok noget der kun tager
et par minutter at lave, så jeg tænkte at jeg måske kunne lokke en af
jer hajer til at lave noget til mig.

Det er et freeware-spil, så jeg kommer ikke til at tjene penge på det,
og kan derfor heller ikke tilbyde penge for arbejdet. Men som sagt, der
er næsten ikke noget arbejde i det, så jeg håber at der er en af jeg der
gider hjælpe mig.

Nå, men jeg har uploaded nogle billeder til

http://hjem.get2net.dk/lindblad/spil/spil.htm

De viste eksempler (kortbunker og bagside) er fra beta-udgaven. Dem du
skal lave, skal tilpasses det nye spil, som er en anelse mindre.

Der skal laves en bagside til kortene og 4 kortbunker i forskellig
størrelse. De fire kortbunker skal naturligvis bruge den bagside du
laver.

Kortbunkerne skal vendes nogenlunde sådan som eksemplerne - men hvis du
har lidt mere øje for perspektiv end jeg har, så gør det naturligvis
ikke noget... Den højeste af kortbunkerne skal være omkring 140
pixels høj. Bredden er ikke så afgørende.

Selve bagsiden må gerne være temmelig enkel - ikke for mange detaljer,
gerne kun en enkelt eller to farver, og hellere noget med store flader,
frem for noget mønstret. Størrelsen skal være 120x70 pixels.

Send mig en mail hvis du gider kigge på det.

På forhånd tak...

Thomas

Fra : Christoffer

Dato : 01-02-05 20:35

"Thomas L. Christensen" <tlc@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle rå skitser, som jeg brugte i beta-udgaven, men vil gerne have
> noget lidt flottere i den endelige udgave.
Synes ikke ligefrem at det er skidt.. kunne sagtens ga an. Isar hvis det
kun er freeware vi snakker om..

> Hvis man har lidt flair og erfaring, så er det nok noget der kun tager
> et par minutter at lave, så jeg tænkte at jeg måske kunne lokke en af
> jer hajer til at lave noget til mig.
Ville meget gerne hjalpe, men jeg er ikke andet en end travlt gymnasieelev
med 2g historieopgaven samt diverse andre afleveringer til naste uge, sa
hvis du kan vente en uges tid, vil jeg gerne.

Christoffer

Fra : Den Lianer Goist

Dato : 01-02-05 20:40

Christoffer wrote:

> [...]
sa
> hvis du kan vente en uges tid, vil jeg gerne.

Ja, nu har spillet været 2 år undervejs, så jeg kan nok vente en uge mere...

Hvis ikke andre har tilbudt sig inden da, så vil jeg skrive tilbage i næste
uge. Og tak!

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-02-05 01:07

Thomas L. Christensen wrote:

> [...]
> Jeg lavede nogle rå skitser, som jeg brugte i beta-udgaven, men vil
> gerne have noget lidt flottere i den endelige udgave.

Du burde overveje at rette opsatningen i dit mailprogram, sa det bruger
vesteuropaisk tegnsat iso-8859-1.
I ojeblikket bruger du iso-8859-2, som vistnok er osteuropaisk

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk